بورل: با دولت های اتحادیه اروپا به دنبال هماهنگی برای حضور دیپلماتیک در کابل هستیم

© REUTERS / Olivier Hosletبورل: با دولت های اتحادیه اروپا به دنبال هماهنگی برای حضور دیپلماتیک در کابل هستیم
بورل: با دولت های اتحادیه اروپا به دنبال هماهنگی برای حضور دیپلماتیک در کابل هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، که این اتحادیه راهی جز تعامل با طالبان در افغانستان ندارد و افزود بروکسل به دنبال هماهنگی با دولت‌های اتحادیه اروپا برای سازماندهی حضور دیپلماتیک در کابل است.

بورل: تعامل ما با طالبان به معنای به رسمیت شناختن آنها نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
بورل: تعامل ما با طالبان به معنای به رسمیت شناختن آنها نیست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) گفت که بروکسل به دنبال هماهنگی با دولت‌های اتحادیه اروپا برای سازماندهی حضور دیپلماتیک در کابل است.

 دیپلمات ارشد اروپایی در پارلمان اروپا در «استراسبورگ» فرانسه گفت: بحران افغانستان تمام نشده است. برای داشتن هرگونه شانس تأثیرگذاری بر رویدادها، چاره‌ای جز تعامل و گفت‌وگو با طالبان نداریم.

وی با بیان این که اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با طالبان بر اهمیت حقوق بشر تاکید خواهد کرد، افزود شاید صحبت از حقوق بشر ترکیبی کاملاً متناقض باشد، اما این چیزی است که باید از آن‌ها مطالبه کرد. 

در پی تحولات اخیر افغانستان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌تر هم تأکید کرده بود که این اتحادیه مجبور به برقراری ارتباط با گروه طالبان برای خارج کردن اتباع خود، کارمندان افغانستانی و خانواده‌هایشان از افغانستان است اما این به معنی به رسمیت شناختن سلطه طالبان بر افغانستان نیست.

یادآوری می کنیم، که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ۱۶ سنبله در نشست خبری اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد. وی پس از اعلام افراد کابینه دولت جدید افغانستان گفت: در دولت آینده سعی می‌کنیم که افراد از اقوام مختلف به‌کار گرفته شوند و ما تلاش خواهیم کرد تا همه اقشار جامعه افغانستان در دولت بعدی نقش داشته باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала