سفر غیرمنتظره اسد به مسکو؛ رهبران روسیه و سوریه در کرملین دیدار کردند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر سفر غیرمنتظره اسد به مسکو؛ رهبران روسیه و سوریه در کرملین دیدار کردند
سفر غیرمنتظره اسد به مسکو؛ رهبران روسیه و سوریه در کرملین دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد در یک سفر غیرمنتظره بامداد امروز به روسیه سفر کرد و با ولادیمیر پوتین در کاخ کرملین دیدار کرد.

پوتین در ابتدای این دیدار گفت: «باعث خوشحالی است که ورود دوباره شما به مسکو را خوشامد بگویم. قبل از هرچیز می‌خواهم تولد شما را تبریک بگویم».

آقای پوتین در این دیدار پیروزی رئیس جمهور سوریه را در انتخابات ریاست جمهوری نیز تبریک گفت.

دیدار اسد با پوتین در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
پیام تبریکه پوتین به اسد

رهبر روسیه گفت: "نتایج انتخابات نشان می‌دهد که مردم به شما اعتماد دارند و با وجود همه سختی‌های سال‌های گذشته و مصیبت‌های آن، مردم سوریه روند بهبود و بازگشت به یک زندگی عادی مدیون شما می‌دانند."

ولادیمیر پوتین از کارکرد دوستان اسد در گفتگو با ایجاد گفتگو با مخالفان قدردانی کرد.

او گفت: "میدانم شما کارهای زیادی در این راستا انجام دادید، بخصوص برای ایجاد گفتگو با مخالفان. امیدوارم که این روند ادامه یابد."

پوتین در دیدار با اسد گفت گه کانون‌های تروریزم در سوریه تاهنوز باقی مانده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: " متاسفانه هنوز کانون‌های مقاومت تروریست‌ها وجود دارد که نه تنها بخشی از خاک را تحت کنترل دارند بلکه به ترور غیرنظامیان نیز ادامه می‌دهند. با این وجود، مهاجران به طور فعال به مناطق آزاد شده برمی‌گردند. وقتی به دعوت شما در سوریه بودم، با چشمان خودم دیدم که مردم به طور فعال خانه‌های خود را بازسازی می‌کنند و فعالانه تلاش می‌کنند تا به معنای کامل کلمه به یک زندگی آرام برگردند."

درعین حال، اسد در دیدار با همتای روسی خود گفت که کشورها در مبارزه با تروریسم بین المللی به نتایج قابل توجهی دست یافته اند.

اسد اضافه کرد: دو ارتش ما، روسیه و سوریه، نه تنها در آزادسازی مناطق اشغالی که توسط شبه نظامیان تصرف شده و در نابودی تروریسم به نتایج قابل توجهی دست یافته اند، بلکه بازگشت پناهجویانی را که مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند نیز تسهیل کرده است.

او خاطرنشان کرد که  که تروریسم بین المللی مرز نمی‌شناسد و مانند یک عفونت در سراسر جهان گسترش می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала