طالبان انتشار طرح بازگشایی دانشگاه‌ها را رد کرد

© Sputnik / Zahra Sayasاوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل
اوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی نشر یک طرح در رابطه به چگونگی آغاز دروس دانشگاه ها را جعلی خواند.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت تحصیلات عالی اعلامیه‌ای را رابطه به نشر یک طرح جعلی در خصوص چگونگی بازگشایی دانشگاه ها صادر کرد.

در اعلامیه وزارت تحصیلات عالی آمده است: «به اطلاع هموطنان گرامی رسانیده می شود که به صورت جعلی طرحی از آدرس وزارت تحصیلات عالی مبنی بر چگونگی آغاز دروس پوهنتون های دولتی از طریق بعضی رسانه های اجتماعی به نشر رسیده است.

سبک جدید تحصیل دانشجویان در افغانستان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
نصب پرده/سبک جدید تحصیل در دانشگاه های افغانستان

وزارت تحصیلات عالی با  رد این طرح اذعان می دارد که هیچ طرحی تا کنون در رابطه به چگونگی آغاز دروس نهاد های تحصیلات عالی دولتی از سوی این وزارت به نشر نرسیده است. بناً طرح نشر شده جعلی بوده و به هدف مغشوش سازی اذهان عامه از سوی افراد مغرض و تخریبکار نشر گردیده است.

این افراد خلاف کار  در صورت شناسایی توسط نیرو های امنیتی دستگیر و به مراجع عدلی و قضایی تسلیم داده خواهند شد.»

گفتنی است پیش از این گزارشاتی منتشر شد که در آنها گفته می‌شد که دولت طالبان اعلام کرده که دانشگاه‌ها در افغانستان باید بر اساس جنسیت تفکیک شوند، و پوشش جدید اسلامی وضع شود.

در یکی از ماده های این طرح تحصیلات عالی طالبان برای دانشگاه‌ها آمده است: در صحن دانشگاه طبقه اناث و ذکور از هم باید فاصله بگیرند، در صورتی یک دختر و پسر در پهلوی هم در حالی صحبت کردن‌ دیده شوند، موظفین امارت اسلامی، آن ها را مورد باز پرس قرار خواهد داد‌ و در صورت اثبات رابطه نامشروع، دادگاهی خواهند شد.

پیش از این سرپرست این وزارت، شیخ عبدلباقی حقانی، بحث درباره سیستم آمورشی صنوف مختلط را در دانشگاه‌های کشور پایان یافته می‌داند و بر از سرگیری نظام تحصیلی با برخی تغییرات عمده در چارچوب شریعت اسلامی سخن می‌زند.

زنان و دختران در آخرین باری که طالبان در قدرت بودند، از 1996 تا 2001 از ورود به مدارس و دانشگاه‌های این کشور منع شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала