ادعای حکمتیار: یک جاسوس «احمد مسعود» را در تحولات پنجشیر تحریک می‌کرد

© Sputnikگلبدین حکمتیار
گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
  رهبر حزب اسلامی افغانستان مدعی وجود و نقش‌آفرینی یک جاسوس در تحولات و به هم خوردن شرایط و اوضاع در پنجشیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی پاکستان نوشته است که گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی افغانستان  می‌گوید که وجود یک جاسوس باعث ایجاد هرج و مرج در پنجشیر شد. در این منطقه سلاح و تجهیزات کافی وجود داشت که حتی برای کل کشور کافی بود. پیشروی و موفقیت طالبان در پنجشیر، مسئله‌ای بزرگ بود.

حکمتیار افزود: افغانستان باید یک دولت تک حزبی داشته باشد.

رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
احمد مسعود برای مقابله با طالبان فراخوان "قیام ملی" داد+ ویدئو

به گفته وی؛ مردم افغانستان خوشحال هستند زیرا به یک هدف بزرگ یعنی خروج نیروهای خارجی از افغانستان و پایان جنگ در این کشور دست یافته‌اند. طالبان در حال حاضر دولت موقت اعلام کرده چرا که پس از دولت قبلی باید خلأ فقدان دولت پر می شد. ما دولتی می خواهیم که از حمایت مردم برخوردار باشد زیرا دولت‌هایی که بدون مشورت تشکیل شده اند شکست می خورند. ما می خواهیم دولت متحد و با یک حزب باشد.

حکمتیار با اشاره به اینکه دولت سابق افغانستان می‌خواست با طالبان بجنگد و این همان چیزی بود که نیروهای خارجی نیز می‌خواستند؛ افزود: حزب اسلامی نمی خواست با جنگ با طالبان اشتباه کند. ما جنگ طولانی با نیروهای خارجی انجام دادیم.

به گفته وی، یک جاسوس «احمد مسعود» را در تحولات پنجشیر تحریک می کرد. او همان کسی است که کردها را در ترکیه تحریک کرد و باعث ناآرامی در عراق شد. تعداد زیادی سلاح و مهمات در پنجشیر پیدا شد آنقدر که برای یک کشور کافی است حال چگونه این همه سلاح به پنجشیر رسیده است؟ این یک سوال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала