Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تفاوت بارسای امشب با بارسایی که تحقیر شد!

© AP Photo / Manu Fernandez / PoolФутболисты "Баварии" празднуют второй гол забитый в ворота "Барселоны" во время четвертьфинального матча Лиги чемпионов УЕФА (14 августа 2020). Лиссабон
Футболисты Баварии празднуют второй гол забитый в ворота Барселоны во время четвертьфинального матча Лиги чемпионов УЕФА (14 августа 2020). Лиссабон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
بارسلونا به دنبال انتقام از بایرن مونیخی است که دو فصل پیش به صورت تحقیرآمیزی در مقابل آن شکست خورد.

به گزارش اسپوتنیک، دو فصل پیش بود که بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در سال بحران کرونا به مصاف بایرن مونیخ رفت و با نتیجه تحقیرآمیز و سنگین 8 بر 2 تن به شکست داد.

شکستی که بدون شک یکی از تاریخی ترین باخت های تاریخ بارسلونا در رقابت های اروپایی به حساب می آید.

امشب نیز دوباره بارسلونا به مصاف بایرن مونیخ میرود، جدالی که این بار حذف نیست و در مرحله گروهی برگزار خواهد شد.

بارسایی که دیگر ستاره ای مانند لیونل مسی هم در ترکیبش ندارد تا حلال مشکلاتش در مقابل غول آلمانی باشد.

حالا در آستانه بازی حساس امشب، آیا بارسای کنونی بهتر از آن تیمی است که در لیسبون 8-2 از بایرن شکست خورد؟

​هر دو تیم پس از بازی 13 ماه پیش دستخوش تغییراتی شده اند، اما با نیم نگاهی به تیم بارسلونا، میتوان به این نتیجه رسید که آنها پیشرفتی نکرده اند. شاید البته به لطف حضور پدری در خط میانی بارسا به قدرت نسبی رسیده است.

سیستم بازی

در آن شب شکست وحشتناک، کیکه ستین بارسا را با سیستم 4-4-2 به میدان فرستاد که در نهایت هم هیچ نتیجه ای نگرفت. پیش بینی میشود که رونالد کومان در فکر استفاده از ترکیب 5-3-2 برای بازی امشب است. سیستمی که به نظر میرسد از زمان آمدن او به بارسا روی این تیم جواب میدهد.

دروازه بان

مارک آندره تراشتگن همچنان بین بازیکنان باقی مانده از آن شکست تلخ است، اگرچه او با وجود دریافت هشت گل مقصر اصلی شکست بارسا نبود، اما بدون شک او از دیدن مهاجمان بایرن مونیخ که در آن شب به او گل زند، خوشحال نخواهد شد. چهار گلزن از شش گلزن بازی 8-2 در باشگاه آلمانی حضور دارند که امشب در نیوکمپ برابر بارسا و تراشتگن بازی خواهند کرد.

خط دفاع

روی کاغذ دفاع کنونی بارسا تفاوت زیادی با خط دفاع آن شب ندارد. با این تفاوت که نلسون سمدو دیگر حضور ندارد و اریک گارسیا نیز جانشین لنگت در قلب خط دفاع خواهد بود. اما در کل تغییر آنچنانی به دفاع بارسا وارد نشده است

از سویی دیگر جرارد پیکه نیز در کنار رونالد آراخو و همچنین گارسیا در قلب خط دفاع حضور دارند و جوردی آلبا نیز نقش پیشرفته تری به عنوان مدافع بال خواهد داشت.

خط میانی

در شب شکست 8 بر 2 ستین در خط میانی از سرخی روبرتو، سرخیو بوسکتس، فرانکی دی یونگ و آرتورو ویدال استفاده کرد. البته این احتمال وجود دارد که سرجی روبرتو به احتمال زیاد امشب در پست دفاع راست بازی کند و پدری جانشین او در میدان شود، زیرا پدری میتواند با کیفیت خوبی که دارد خط میانی بارسا را تقویت بخشد.

خط حمله

در بازی 8-2 شاهد همکاری شگفت انگیزی از لوئیس سوارز و لیونل مسی بودیم، ولی طرفداران بارسا حالا در حسرت حضور هر دو ستاره هستند. با این حال کومان امشب در آستانه دیدار حساس با بایرن از مهاجم آماده تیمش یعنی دپای در کنار کوتینیو استفاده خواهد کرد. در حالی که آگوئرو کماکان مصدوم است.

نیمکت

در آن بازی، آنتوان گریزمان و آنسو فاتی تقویت کننده های بارسا روی نیمکت بودند، اما هر دو بازیکن در بازی امشب نیستند، زیرا فاتی مصدوم است و گریزمان نیز به اتلتیکو رفته است. مشکلات بارسا در خط حمله در بازی امشب خیلی زیاد است، زیرا در کنار سرخیو آگوئرو، عثمان دمبله و مارتین برایت وایت و آنسو فاتی نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم میکنند و بازی امشب را از دست داده اند. لوک دی یونگ یکی از گزینه های روی نیمکت کومان و بارسا خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала