درخواست چین از جامعه جهانی برای بررسی قتل غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی

© Photo / Facebook account of Kabul International Airportفرودگاه کابل
فرودگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین از جامعه جهانی می‌خواهد تا اقدامات خود را در مورد ضرورت بررسی جنایات نیرو های ایالات متحده در کشتن غیرنظامیان در افغانستان هماهنگ کنند.

  به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین بیان  داشت که این کشور خواستار بررسی دقیق مرگ غیرنظامیان در افغانستان به دلیل اقدامات ارتش آمریکا شده است.

خطای آمریکا در حمله هوایی به  فرودگاه کابل افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
خطای آمریکا در حمله هوایی به فرودگاه کابل افشا شد

 

به گفته وی، در این شرایط ، ایالات متحده نباید بدون در نظر گرفتن هیچ کشوری سعی کند بدون هیچگونه پاسخی، از مسئولیت های خود در برابر این کشور شانه خالی کند.

ژائو لیجیان در ادامه گفت،  لازم است یک بررسی کامل انجام شود و ایالات متحده باید گزارشی را دراین خصوص به مردم افغانستان و کل جامعه جهانی ارائه دهد.

تخریب یک موتر حامل غیرنظامیان در افغانستان کمی قبل از خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور صورت گرفت. این حمله توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی انجام شد.

درحالی که یافته‌های تحقیقات مستقل تایید می‌کند که در حمله پهپادی اخیر آمریکا در کابل 10 غیرنظامی کشته شدند، اما پنتاگون اظهارداشت که برنامه‌ای برای ارسال بازرس به کابل جهت بررسی این رویداد ندارد.

مقامات نظامی آمریکا مدعی هستند که با هدف قرار دادن این موتر از یک حمله «قریب‌الوقوع» به فرودگاه کابل جلوگیری کردند اما اما نیویورک تایمز پس از بررسی محل حمله، مصاحبه با مردم محلی و مشورت با چندین کارشناس نظامی، این ادعای مقامات نظامی آمریکا را رد کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала