سفیر افغانستان در سازمان ملل: اجیران خارجی به طالبان در قتل مردم پنجشیر کمک می کنند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
 سفیر افغانستان در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو می‌گوید بررسی ها نشان داده است که مزدوران اجیر خارجی برای قتل و کشتار در پنجشیر به طالبان کمک نموده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، نصیر احمد اندیشه ، نماینده دائم افغانستان در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو اظهار داشت: گزارش هایی مبنی بر قتل عمد  غیر نظامیان در پنجشیر وجود دارد که نشان می‌دهد مزدوران خارجی به طالبان در این ولایت کمک می کنند.

آقای اندیشه روز سه شنبه (14 سپتامبر) در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: "با وجود خاموشی در دره پنجشیر، می بینیم که جنایات از جمله کشتارهای عمدی با حمایت مزدوران خارجی در آنجا انجام می شود."

طالبان باغبان خانه داکتر عبدالله را در پنجشیر تیرباران کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2021
منبع: طالبان باغبان خانه عبدالله عبدالله را در پنجشیر تیرباران کرد

به گفته نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل، مقامات جدید افغانستان اجازه نمی دهند روزنامه نگاران به پنجشیر بیایند، همچنین گزارش هایی از قتل روزنامه نگاران، سرکوب وحشیانه و پراکندگی تظاهرات مسالمت آمیز در افغانستان وجود دارد.

وی در ادامه گفت: من از جامعه بین المللی می خواهم که اقدامات طالبان را برای مهار اعتراضات مسالمت آمیز افرادی که از حقوق خود دفاع می کنند محکوم کند. ما از همه کشورها می خواهیم تمام تلاش خود را برای اطمینان از پذیرش پناهندگان و مهاجران از افغانستان بکار گیرند. "

در اوایل ماه آگست ، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند ، در 15 آگست بدون هیچگونه درگیری وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است.

در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود ، شهروندان غربی و افغانانی که با آنها همکاری می کردند ، به صورت جمعی تخلیه شدند. در شب 31 آگست نیز ، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله خود در افغانستان پایان داد. در 6 سپتامبر ، طالبان اعلام کردند که پنجشیر ، آخرین ولایت از 34 ولایت افغانستان ، با جنگ تحت کنترل آنها درآمده است و پرچم امارت را در برابر فرمانداری پنجشیر برافراشت.

با این حال، مقاومت پنجشیر این پیروزی را رد کرد و اظهار داشت که آنها هنوز در سراسر دره حضور دارند .

جبههٔ مقاومت در برابر طالبان، مقاومت پنجشیر یا مقاومت دوم اتحادی از اعضای پیشین ائتلاف شمال و دیگر مخالفان طالبان است که در پاسخ به پیشروی طالبان در افغانستان در روزهای پایانی ماه اسد سال 1400 و پس از سقوط کابل و جمهوری اسلامی افغانستان تحت رهبری سیاستمدار و فرماندهٔ نظامی احمد مسعود و معاون رئیس‌جمهور افغانستان امرالله صالح پایه‌گذاری شد. بسم‌الله خان محمدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان نیز بخشی از مقاومت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала