اسماعیل خان به اسپوتنیک: اگر حکومت همه شمول ایجاد شود ممکن برگردم

© Sputnik / POYAاسماعیل خان والی اسبق هرات
اسماعیل خان والی اسبق هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
 امیر اسماعیل خان از رهبران جهادی و والی پیشین هرات به اسپوتنیک گفت هنوز در مورد آینده تصمیمی نگرفته. او این تصمیم را به ایجاد حکومت همه شمول مرتبط دانست.

 امیر اسماعیل خان، والی پیشین هرات و از رهبران ارشد جهادی که پس از تصرف هرات توسط طالبان، چند روزی در اسارت آن گروه بود، در یک مصاحبه به اسپوتنیک می‌گوید که او فعلا در مشهد ایران هست و تا هنوز  تصمیم نگرفته جای دیگری یرود.

اسماعیل خان گفت: «هنوز زود هست که ما جای برویم واگر حکومت همه شمول تحت نام جمهوری اسلامی افغانستان ایجاد شود شاید بر گردیم».

امیر هرات در مورد حکومت جدید طالبان اظهار داشت، درصورتیکه ملت ما از حکومت طالبان راضی نباشند اقدام جدی میکنیم ولی اگر راضی باشند ما هم راضی خواهیم بود.

هرات در محاصره طالبان؛ اسماعیل خان رهبری مقاومت را بر‌عهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
هرات در محاصره طالبان؛ اسماعیل خان رهبری مقاومت را بر‌عهده گرفت

او گفت در صورتی برمیگردیم که حکومت همه شمول ایجاد شود و تمام مردم از آن حمایت کنند و امنیت سر تا سری در افغانستان حکم فرما باشد.

به گفته آقای اسماعیل خان، ایجاد حکومت همه شمول در شرایط کنونی به نفع مردم و کشور های همسایه ما می‌باشد.

والی پیشین هرات در مورد تماس با طالبان گفت، هیچگونه تماس و ارتباطی با رهبران و اعضای این گروه ندارد اما با رهبران شمال کشور رابطه ای نیک و همچنان مکالمات صوتی و تلفنی شان ادامه دارد.

این رهب سرشناس جهادی پیشتر نیز در اظهاراتی بیان داشت که مقاومت پنجشیر گسترش می یابد.

امیر اسماعیل خان افزود مقاومت پنجشیر به رهبری احمد مسعود تنها نیست و به مرور زمان در دیگر ولایات افغانستان گسترش می یابد و رشد می کند.

گفتنی ست قبل از فرار اشرف غنی امیر اسماعیل خان برای رهبری مقاومت مردمی علیه طالبان به هرات رفته بود اما از سوی طالبان دستگیر شد و بعد از مدتی روانه ایران گشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала