Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بهترین مربیان تاریخ بارسلونا؛ کومان چه موقعیتی دارد؟

© AFP 2023 / LLUIS GENEبارسلونا اف سی
بارسلونا  اف سی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
فهرست بهترین مربیان تاریخ بارسلونا را گردهم آورده‌ایم؛ اما فکر می‌کنید کومان چه جایگاهی دارد؟

به گزارش اسپوتنیک؛ بارسلونا یکی از بهترین تیم‌های تاریخ است. بنابراین، چندین نفر از بهترین بازیکنان تمام دوران و همچنین بهترین مربیان از طریق رتبه‌های شان عبور کرده‌اند.

مدیریت نیمکت چنین باشگاه بزرگی به این سادگی نیست. برای پیروزی در هر بازی در برابر انواع رقبا نه تنها باید تکنیک‌ها را بلد باشید، بلکه باید با بازیکنان ارتباط داشته باشید تا ایده‌های کار شده را در زمین اجرا کنند.

کاتالان ها در طول تاریخ بزرگ شان، مربیانی داشته‌اند که به بارسا کمک کرده‌اند تا نام خود را با حروف طلایی در دنیای فوتبال بنویسد. اما در این بین اما کومان چه جایگاهی دارد؟

یوهان کرایف

اولین نامی که هنگام صحبت درباره نیمکت بارسا به ذهن می‌رسد، نام یوهان کرایف است. مربی هالندی به همراه آب‌نبات چوبی جدایی ناپذیرش برای جلوگیری از سیگار کشیدن، بارسا را به قهرمانی در اولین لیگ قهرمانان در تاریخ‌اش رساند.

او نه تنها عناوینی کسب کرد، بلکه فلسفه این باشگاه را بر اساس بازی لمس و پاس مکتب هالندی تغییر داد که قبلاً فوتبال را به عنوان یک بازیکن شگفت زده کرده بود.

کرایف هشت فصل مربی کاتالان‌ها بود و در بین سایر جام‌ها 4 لیگ، 1 جام اروپا یا 1 جام قهرمانان جام اروپا را فتح کرد.

پپ گواردیولا

گواردیولا یکی از بازیکنانی بود که در زمان تیم رویایی توسط کرایف هدایت می‌شد. او آموزه‌های خود را مانند تعداد کمی دیگر جذب کرد. سامپدور فوتبالیستی بود که به لطف علاقه تاکتیکی و رهبری‌اش دارای ویژگی‌های مربیگری بود. او این فرصت را داشت که تیم اول بارسا را ​​مربیگری کند و اگرچه بسیاری فکر می‌کردند هنوز زود است اما او تاریخ را ثبت کرد. به دنبال شیوه بازی "تیکی تاکا" که از یوهان کرایف به ارث برده بود، گواردیولا از استعداد بازیکنانی مانند اینیستا، ژاوی یا مسی استفاده کرد و تیمی را که بهترین بازیکن تاریخ محسوب می‌شود، ایجاد کرد. این چنین بود که در مرحله اول که پپ هدایت بلوگرانا را بر عهده داشت، ششگانه به دست آمد. 3 لیگ، 2 جام اروپا، 2 سوپرجام اروپا یا 2 جام باشگاه‌های جهان به خودی خود از یک تیم شکست ناپذیر صحبت می کنند.

لوئیز انریکه

یکی دیگر از بازیکنان سابق تیم بارسا لوئیز انریکه موفق شد، بر اساس عناوین، شخصیت و بازی خوب، جایی برای خود در میان بهترین مربیان تاریخ بارسا بسازد.

بدون استفاده از کلمات کوچک، نه در کنفرانس‌های‌ مطبوعاتی و نه در ترکیب بازیکنان، "لوچو" از دانش فوتبالی خود به همراه یک تیم بزرگ برای دستیابی به موفقیت‌های متعدد استفاده کرد. 2 لیگ، 2 کوپا دل‌ری یا یک لیگ قهرمانان، کسب سه گانه در سال 2015 بزرگترین موفقیت‌های مربی آستوریایی است.

لوئیز فن خال

یکی دیگر از مربیان فراموش نشدنی هالندی‌ها برای بارسا فن خال بود. شخصیت او لحظات فراموش نشدنی را در کنفرانس‌های مطبوعاتی به جا گذاشت و ما را مجبور کرد تا بیشتر مثبت باشیم تا منفی. این مربی کاتالان‌ها را در دو مرحله تمرین داد: از 97 تا 2000 و در فصل 2002/03.

فن خال دو لیگ، 1 کوپا دل‌ری و 1 سوپرجام اروپا را به عنوان مربی بارسا فتح کرد.

فرانک رایکارد

رابطه بین هالندی‌ها و بارسلونا بار دیگر با تکنسین‌هایی که سابقه داشته‌اند مانند فرانک ریکارد مشهود است. از جمله دستاوردهای فراوان او در تمرین تیمی با بازیکنانی مانند ژاوی، رونالدینیو، دکو یا اتوئو و اولین بازی لئو مسی است. او موفق شد 2 لیگ، 2 سوپرجام اسپانیا و یک لیگ قهرمانان را به بارسا هدیه کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала