خبرنگاران: نبود سخنگویان دولتی کار اطلاع رسانی را محدود ساخته است

© Photo / Government Media and Information CenterАфганские СМИ
Афганские СМИ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
 برخی خبرنگاران با شکایت از محدود شدن کار های اطلاع رسانی می‌گویند که در اداره‌های دولتی سخنگویان کافی وجود ندارد و از این‌رو بیشتر سوال‌های آنان بی‌پاسخ می‌مانند.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از خبرنگاران در کشور از آنچه که محدود شدن اطلاع رسانی برای رسانه‌ها می‌گویند شکایت دارند و می‌گویند که اکنون جز چند عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، مسوولان اطلاع رسانی در نهادهای حکومتی حضور ندارند.

خبرنگاران می‌افزایند که پرسش‌های‌شان در بسیاری اوقات بی‌پاسخ می‌ماند.

خبرنگاران بازداشت شده در تظاهرات امروز کابل رها شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
منبع: طالبان در اعتراضات کابل خبرنگار اطلاعات روز را با خود بردند

آنان می‌گویند که اگر فعالیت اداره‌های اطلاع رسانی در وزارت‌خانه‌ها از سرگرفته نشود، فاصله میان حکومت، رسانه‌ها و شهروندان بیشتر خواهد شد.

فعالان رسانه‌یی می‌گویند که هرچند طالبان پس از نزدیک به یک ماه حضور در کابل اعضای کابینه خویش را اعلام کردند، اما هنوزهم جز چند عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، منبع اطلاع رسانی دیگر از طالبان برای رسانه‌ها وجود ندارند.

با این حال طالبان وجود چالش‌ها در روند اطلاع رسانی برای رسانه‌ها و شهروندان را می‌پذیرند و می‌گویند که کار روی چارچوبی برای ادامه فعالیت رسانه‌ها و نیز ایجاد اداره‌های اطلاع رسانی در حکومت جریان دارد.

این در حالی است که طالبان هنگام جنگ در برابر حکومت پیشین، در کارگیری از رسانه‌های اجتماعی بیشتر فعال بودند. از سوی دیگر در حکومت پیشین برای هر اداره حکومتی یک مسوول اطلاع رسانی موجود بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала