هشدار سرویس اطلاعات آمریکا از حملات تروریستی جدید توسط القاعده

© REUTERS / Khalil Ashawiالقاعده
القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
اسکات بریر: القاعده در 1 الی 2 سال آینده می تواند یک حمله تروریستی را در ایالات متحده سازماندهی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل بلومبرگ به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا گزارش داده اند اگر طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در قدرت باقی بماند، گروه تروریستی القاعده می تواند تا دو سال آینده حملات تروریستی را در ایالات متحده سازماندهی کند.

القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
تماس طالبان با القاعده ادامه دارد

جنرال اسکات دی بریر، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده، تخمین می زند که القاعده یک تا دو سال طول می کشد تا توانایی های خود را بازسازی کند تا تهدیدی برای ایالات متحده باشد.

از سوی هم سناتور لیندسی گراهام با انتقاد از رویکرد دولت بایدن در قبال گروه طالبان، تاکید کرد که اگر کاخ سفید این "تروریست‌ها" را بپذیرد موجب می‌شود تا آمریکایی‌ها در سراسر جهان با "خطر" مواجه شوند و یک "فاجعه" به راه بیفتد.

این سناتور آمریکایی می گوید؛ اگر من باشم چه می‌کنم؟ من منابع مالی آنها را می‌گرفتم. من منتظر ظهور جنگ داخلی هستم و اطمینان دارم اینطور خواهد شد. و اینکه من به مردم طرف دیگر کمک می‌کردم. من زندگی طالبان را دشوار می‌ساختم. مثل یک شاهین مراقب آنها می‌شدم، بهترین کاری که می‌توانستم. اگر من نشانه‌ای از افزایش القاعده می‌دیدم، اقدام می‌کردم، اما طالبان را هم منزوی می‌کردم. فکر می‌کنم دولت بایدن طالبان را در آغوش می‌گیرد و می‌پذیرد و با این کار آمریکایی‌های سراسر جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پیش از این، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که جامعه اطلاعاتی آمریکا وضعیت فعلی گروه تروریستی القاعده را ارزیابی کرده است. به گفته وی، در حال حاضر این سازمان بسیار تنزل یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала