آمریکا: تخلیه افغان‌ها تنها پس از واکسیناسیون عمومی "سرخکان" ازسرگرفته خواهد شد

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas Guevaraآمریکا: تخلیه افغان‌ها تنها پس از واکسیناسیون عمومی "سرخکان" ازسرگرفته خواهد شد
آمریکا: تخلیه افغان‌ها تنها پس از واکسیناسیون عمومی سرخکان ازسرگرفته خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
 مقامات آمریکایی پس از کشف 6 مورد بیماری سرخکان "سرخک" میان پناهجویان تخلیه شده در آمریکا روند انتقال افغان ها را متوقف نموده و اعلام کرد پس از پایان واکسیناسیون افرادی که قصد رفتن به آمریکا را دارند،  روندانتقال آنها را دوباره آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ مقامات آمریکا روند تخلیه افغان ها به ایالات متحده را که قبلاً به حالت تعلیق درآمده بود، تا پایان مراحل واکسیناسیون آنها علیه سرخک "سرخکان" از سر نمی گیرند.

سفیر پیشن بریتانیا از فاجعه بشری در افغانستان هشدار داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
روایت جوانی که  از جاغوری "غزنی" با هواپیما های تخلیه آمریکا به ایتالیا رسید

نماینده کاخ سفید در واشنگتن در باره علت توقف انتقال افغان‌ها به آمریکا اظهار کرد: پروازها به دلیل شناسایی شش مورد  بیماری "سرخکان" در بین افغان هایی که اخیرا وارد آمریکا شدند، به درخواست مرکز کنترل و پیشگیری به صورت موقت متوقف شده است.

نماینده کاخ سفید تصریح کرد؛ این افراد قرنطینه شدند و بر اساس دستورالعمل سلامت عمومی، مرکز کنترل و پیشگیری در حال بررسی موضوع است.

او اضافه کرد که همه افغان هایی که وارد می شوند، باید به عنوان شرط ورود به آمریکا واکسن "سرخکان" دریافت کنند.

پیش ازاین "ران کلین" رئیس کارکنان کاخ سفید بیان داشت که 124 هزار شهروند آمریکایی، افغانستانی و کشورهای دیگر در عملیات تخلیه نیروها از تا مهلت 31 آگست از افغانستان خارج شدند.

این در حالی است که سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که 21 آمریکایی جامانده پس از خروج نیروهای آمریکایی در ۳31 آگست از از افغانستان خارج شدند.

«امیلی هورن» در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ دولت آمریکا شرایط خروج شهروندان آمریکایی را با یک پرواز چارتری هواپیمایی قطر و همچنین از طریق مسیر زمینی تسهیل کرد و این افراد از کابل به یک کشور همسایه منتقل شدند.

این مقام کاخ سفید تصریح کرد که هواپیمایی قطر 19 شهروند آمریکایی از جمله 11 نفر را که دارای مجوز اقامت دائمی در آمریکا هستند، از افغانستان از طریق هواپیمایی قطر و دو نفر دیگر را از طریق زمینی از این کشور خارج کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала