واکنش بایدن به گزارش ها درباره رد پیشنهاد وی برای ملاقات از سوی رهبر چین

© AP Photo / Damian Dovarganesواکنش بایدن به گزارش ها درباره رد پیشنهاد وی برای ملاقات از سوی رهبر چین
واکنش بایدن به گزارش ها درباره رد پیشنهاد وی برای ملاقات از سوی رهبر چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا گزارش رسانه ها درباره رد پیشنهاد وی از سوی همتای چینی‌اش برای دیدار رو در روی  با وی را، غیرواقعی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که شی جین پینگ رئیس جمهوری چین درخواست جو بایدن همتای آمریکایی خود را برای برگزاری یک نشست دو جانبه رد کرده است اما بایدن این گزارش را نادرست خواند.

 سناتور آمریکایی: جو بایدن بازیچه دست کسی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
سناتور آمریکایی: جو بایدن بازیچه دست کسی است

روزنامه فایننشال تایمز وزنامه فایننشیال تایمز پیشتر به نقل از چندین منبع آگاه فاش کرده بود که هفته پیش و در جریان تماس تلفنی 90 دقیقه‌یبایدن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین پیشنهاد بایدن را نپذیرفت و در عوض اصرار داشت که واشنگتن از تندی لحن خود در قبال پکن بکاهد.

بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگاران که آیا از عدم تمایل همتای چینی خود ناامید شده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

با این وجود یکی از منابع آگاه در تماس با رویترز بار دیگر صحت گزارش فایننشیال تایمز را تأیید کرد و گفت که گویا مقام چینی به دنبال آن بوده است تا پیش از هر چیز لحن و فضای روابط دوجانبه بهبود یابد.

فایننشیال تایمز به نقل از یکی از منابع خود نوشته بود که بایدن برگزاری این اجلاس سران را به عنوان یکی از چندین گزینه پیگیری تعامل با شی مطرح کرده بود و انتظار پاسخ فوری را نداشت.

این روزنامه انگلیسی به نقل از یکی از مقامات آمریکایی خبر داد که کاخ سفید عدم تمایل رئیس‌جمهوری چین با ایده برگزاری این نشست را تا حدی به دلیل نگرانی در مورد بیماری کووید می‌دانسته است.

نشست پائیز سران گروه 20 در ایتالیا نیز به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی دیدار حضوری این دو مطرح شده، اما رئیس جمهوری چین از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید، کشورش را ترک نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала