گفتگوی نماینده سازمان ملل با نماینده طالبان در قطر

© Photo / © Photo / / © Photo /دفتر سیاسی طالبان در قطر
دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
 نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در دوحه با نماینده دفتر سیاسی طالبان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "تایمز" دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان ، با شیر عباس استانکری، سرپرست موقت معاون وزیر خارجه طالبان پس از قدرت گرفتن این گروه در دوحه دیدار کرد.

طرفین در پی این دیدار در مورد وضعیت در افغانستان تبادل نظر نمودند.

کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2021
سازمان ملل: برای حل بحران انسانی در افغانستان  به 600 میلیون دالر نیاز است

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز در توییتی نوشت: امروز (چهارشنبه 15 سپتامبر) شیر محمد عباس استانکزی و هیئت همراه شان با دیبورا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل برای افغانستان، در قطر دیدار کرد

به گفته سخنگوی طالبان، امنیت کارکنان سازمان ملل متحد در افغانستان و وضعیت اقتصادی این کشور مورد بحث قرار گرفت. نماینده ویژه سازمان ملل از طالبان به خاطر اقداماتی که برای تامین امنیت کارکنان سازمان ملل در افغانستان پس از تحولات اخیر انجام داده است، ابراز سپاسگزاری کرد.

آقای استانکزی هم به نوبه خود از امنیت کارمندان این نهاد اطمینان داد  هر دو طرف تاکید کردند که کمک های بشردوستانه باید مانند گذشته ادامه یابد. هیئت امارت اسلامی همچنین به نمایندگی از مردم افغانستان از  کمک های بشردوستانه سازمان ملل اظهار قدردانی کرد.

گفتنی است سازمان ملل متحداز روز دوشنبه سیزدهم سپتامبر میزبان نخستین نشست اضطراری کمک به افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور بود که در ژنو سوئیس برگزار شد.

پیشتر این نهاد بین‌المللی اعلام کرده بود که برای کمک‌های فوری بشردوستانه به 11 میلیون نفر در افغانستان به بیش از 600 میلیون دالر تا پایان سال نیاز دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از افغانستان، فقر و گرسنگی در کشور از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ماه گذشته که با کاهش کمک‌های بین‌المللی همراه شده، افزایش یافته است.

جامعه جهانی دیروز در یک نشست در ژنو سویس به رهبری انتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل، تعهد کردند که بیش از یک میلیارد دالر کمک بشردوستانه به افغانستان فراهم سازند.

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در یک کنفرانس خبری در کابل از کمک‌های بشردوستانه یک میلیارد دالری جامعه جهانی به افغانستان استقبال کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала