تحویل اس-500 به قوای مسلح روسیه

عضو شوید
معاون صدراعظم روسیه اظهار داشته است: آزمایشات دولتی به پایان رسیده و اولین تحویل این دستگاه دافع هوا به قوای مسلح روسیه آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یوری بوریسوف معاون صدراعظم روسیه، طی بیانیه ای در حاشیه انجمن نفت و گاز تیومن گفت: آزمایش های دولتی سیستم راکتی دافع هوا اس-500 پرومتئوس به پایان رسیده است و نیروهای روسیه دریافت اولین نمونه از این سلاح ها را آغاز کرده اند.

پوتین: آزمایش سیستم اس-500 با موفقیت رو به اتمام است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
پوتین: آزمایش سیستم اس- 500 با موفقیت رو به اتمام است

نماینده گفت: آزمایشات دولتی به تازگی به پایان رسیده و اولین تحویل این مجموعه آغاز شده است و این هنوز در محدوده کاملی نیست که "آلماز-آنتیم" باید به درخواست مشتری باشد؛ اینها پیکربندی هایی از مجموعه ترکیب مورد توافق هستند.

بوریسوف اولین خریدار احتمالی اس-500 را "پرومتهوس" نامید.

به گفته وی، هند می تواند یکی از خریداران شود. اما هنوز هیچ توافقی در برنامه های عملی وجود ندارد و این یک شیوه معمول است: تا زمانی که نیروهای خود را مجهز با چنین سیستم دافع هوا-راکت نکنیم، به خارج از کشور نمی فروشیم.

در ژوئن، نشریه ایزوستیا با استناد به منابع وزارت دفاع روسیه گزارش داد که اس-۵۰۰ پرومتئوس مهمات ویژه ای را که برای نابودی کلاهک های موشک بالستیک دشمن طراحی شده است دریافت می کند.

در ماه می، مجله نشنال اینترست خبر داد که اس-500 پرومتئوس روسی قادر است نسل پنجم طیارات های اف-22 رپتور و اف-35 لایتنینگ 2 امریکایی را کشف و مورد هدف قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала