بایدن متهم به نقض اصولش شد

© REUTERS / Elizabeth Frantzبایدن متهم به نقض اصولش شد
بایدن متهم به نقض اصولش شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا با انتقال زیردریایی های هسته ای به استرالیا اصول خود را نقض می کند.

قطع سخنرانی بایدن از سوی کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
قطع سخنرانی بایدن از سوی کاخ سفید

به گزارش اسپوتنیک، داریل جی کیمبال رئیس انجمن کنترل تسلیحات امریکا (ACA)، جو بایدن رئیس جمهور امریکا را به نقض اصول خودش متهم کرد. وی خاطر نشان کرد، که با این کار رئیس دولت از تعهد خود به عدم اشاعه سلاح های هسته ای و انتقال زیردریایی های هسته ای به استرالیا چشم پوشی می کند.

بنابراین، این کارشناس درباره ایجاد اتحاد بین ایالات متحده، استرالیا و AUKUS انگلستان اظهار نظر کرد. وی تصریح کرد، که هنوز زود است که بگوییم این مشارکت برای مهار چین یا روسیه و همچنین این که آیا می تواند بر وضعیت ایران و کوریای شمالی تأثیر بگذارد، است.
کیمبال گفت: "بر اساس آنچه تا کنون دیده ایم و شنیده ایم، ابتکار AUKUS برای ارائه زیردریایی های هسته ای به استرالیا تعدادی از مسائل نگران کننده را در مورد عدم اشاعه مطرح می کند، با این واقعیت شروع می شود که ایالات متحده به احتمال زیاد می خواهد فناوری را برای استفاده از غنی سازی بالای اورانیوم زیر عنوان سوخت تامین کند".

این کارشناس تاکید کرد، که یک چیز تعمیق همکاری های نظامی است، اما گسترش فناوری مخفی نیروگاه ها یک چیز دیگر است. وی افزود، که اورانیوم غنی شده تنها سوخت زیردریایی ها نیست، اما پنتاگون تغییرات را نمی خواهد.

کیمبال به این نتیجه رسید، که اگر بایدن به استانداردهای بالای منع اشاعه پایبند باشد، باید مسیر خود را تغییر دهد.

پیش از این، هانس کریستنسن مدیر برنامه اطلاعات هسته ای در فدراسیون دانشمندان امریکایی، نگران انتقال فناوری به استرالیا برای تولید زیردریایی های هسته ای توسط ایالات متحده بود. وی خاطرنشان کرد، که این می تواند مسابقه تسلیحاتی را تشدید کند و با هنجارهای عدم اشاعه سلاح های هسته ای مغایرت داشته باشد.

یادآوری می کنیم، که در 16 سپتامبر، ایالات متحده بریتانیا و استرالیا توافقنامه همکاری دفاعی را امضا کردند. نام این اتحادیه AUKUS (استرالیا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا) بود. این فرض بر این است که این سه کشور تبادل اطلاعات و نوآوری های تکنولوژیکی در زمینه شبکه های عصبی ، سیستم های سایبرنتیک و زیر آب را تسهیل می کنند. افزون بر این، کارشناسان قصد دارند امکان حمله از فاصله های زیاد را ایجاد کنند. استرالیا از قرارداد زیردریایی با شرکت کشتی سازی فرانسوی Naval Group خارج شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала