دبیرکل سازمان ملل خواستار معافیت برخی تحریم ها در برابر طالبان شد

© AP Photo / Seth Wenigدبیرکل سازمان ملل خواستار معافیت از برخی تحریم ها در برابر طالبان شد
دبیرکل سازمان ملل خواستار معافیت از برخی تحریم ها در برابر طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
عضو شوید
 دبیرکل سازمان ملل متحد از ضرورت اعمال استثنا در برخی تحریم ها در برابر طالبان خبر داد.
گوترش: سازمان ملل متحد در افغانستان باقی خواهد ماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
گوترش: سازمان ملل متحد در افغانستان باقی خواهد ماند

به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به این پرسش که آیا حذف مقطعی طالبان از لیست سازمان های تروریستی سازمان ملل را مناسب می داند یا خیر ، گفت: "البته، کشورهای عضو تصمیم خواهند گرفت که زمان مناسب برای این امر فرا برسد. اما، در هر صورت، من تعدادی از معافیت های تحریمی را برای امکان بخشیدن به جنبه های عملکردی درخواست کرده ام".

وی خاطرنشان کرد، که معافیت از تحریم ها علیه طالبان قبلاً اعمال شده بود. وی گفت: "همانطور که می دانید ، آمریکایی ها برای مذاکرات خود با طالبان استثنا خواسته اند. بنابراین من فکر می کنم ما باید شرایطی را ایجاد کنیم. به دلایل عملی برخی از تحریم ها به منظور استثناء انجام دهیم. برای ایجاد شرایط لازم و اطمینان از توزیع کارآمد کمک های بشردوستانه این استثنا لازم است".

یادآوری می کنیم، که در اوایل ماه اگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داد، در 15 اگوست وارد کابل شد و روز بعد اعلام کرد که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اگوست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود ، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی تخلیه شدند. در شب 31 اگوست ، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. در 6 سپتامبر ، طالبان اعلام کردند که پنجشیر ، آخرین ولایت از 34 ولایت افغانستان ، با جنگ تحت کنترل آنها درآمده است.

فردای آن روز ، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند ، که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل متحد بود، اعلام شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала