طالبان: دولت و ملت با چالش‌های زیادی روبر است

© Sputnikطالبان: دولت و ملت با چالش‌های زیادی روبر است
طالبان: دولت و ملت با چالش‌های زیادی روبر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
عضو شوید
رئیس شورای صلح طالبان گفته است که دولت و مردم افغانستان با چالش‌های زیادی مانند، غذا روبرو هستند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد داوود عابدی رئیس شورای صلح طالبان در مصاحبه اختصاصی گفت: "کشور ما پس از اشغال، دولت و ملت ما با چالش های زیادی، مانند: بحران غذا، بحران جریان پول، آموزش و ادارات دولتی. بسیاری از بخشهای دیگر دولت به طور کامل تعطیل شده اند. این کار قصداً انجام شد تا به جهانیان نشان دهد که طالبان استقبال نمی کند. قصداً ازسوی افرادی که در دولت قبلی کار میکردند، انجام شد."
وی خاطرنشان کرد که قصد طالبان برگرداندن حالت قبلی و خدمت به مردم افغانستان است. عابدی گفت: اولویت های ما این است که از شر مشکلات خلاص شویم و دوران جدیدی را برای افغانستان و روابط جدید با جهان آغاز کنیم.

صندوق بین المللی پول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2021
شرایط سخت صندوق بین المللی پول به طالبان

این عضو رهبری طالبان گفت: "این درست است که مردم ما در دوران گذشته با شرایط سخت اقتصادی روبرو بودند و ما انتظار نداریم که جهان دوباره اشتباه کند. جهان باید درک کند، اگر آنها خواهان شریک کاری در افغانستان هستند، باید از تلاش دولت و مردم حمایت کنند. فراموش نکنیم، هر نوع محدودیت در جریان پولی و سایر مسائل مربوط به حکومت به مردم افغانستان آسیب می رساند."
عابدی می‌گوید که افغانستان در بیست سال گذشته، آسیب زیادی دیده است، اما جهانیان اکنون بدانند که که افغانها به آنها نیاز دارند و آنها به افغانستان. نیز می‌گوید که برای درک این موضوع و برای تسهیل وضع مشارکت بهتر، دولت اسلامی افغانستان قصد دارد تا صنایع معدنی افغانستان را که به وضعیت اقتصادی کمک میکند، کشف و استخراج کند.
او در مورد روابط ترکیه و افغانستان نیز گفت: "روابط ما با ترکیه قبل از ناتو شکل گرفت. ما روابط بسیار نزدیکی با ترکیه داریم. ما ترکیه را برادران و خواهران خود می دانیم. روابط افغانستان و ترکیه به بیش از 100 سال پیش برمی گردد. از این نظر امیدوارم دولت ترکیه برای افغانستان کمک کند و ما می‌خواهیم از سیاست پیروز ترکیه، درس بگیریم."
به گفته عابدی، سفارت افغانستان در ترکیه، با مقامات در کابل در تماس نیستند، چون انقره تاهنوز حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد. درعین حال، او از ترکیه خواست تا حکومت موقت طالبان را به رسمیت بشناسد.
عابدی گفت: "ما امیدواریم که ملت برادر ما (ترکیه) این گام بالغ را برداشته و دولت موقت را به رسمیت بشناسد تا بتوانیم بلافاصله روابط دیپلماتیک را آغاز کرده و نقطه نظر هر دو طرف را برای ایجاد روابط دیپلماتیک خود مورد بحث قرار دهیم."
دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2021
سفیر روسیه با طالبان به تماس است

وی در این مصاحبه درمورد اویغورهای افغانستان نیز گفت: "اکنون اویغور و دیگر اتباع خارجی در افغانستان نمانده اند، آنها تقریباً 20 سال پیش در افغانستان بودند. اما اگر برخی از آنها وجود داشته باشند ، به زودی دولت موقت اعلام می کند که همه خارجی ها باید در وزارت داخله افغانستان ثبت نام کنند. در صورت نیاز به دریافت تابعیت ، ما به آنها تابعیت می دهیم تا بتوانند طبق قوانین افغانستان شهروند عادی کشور باشند. هیچ رفتار بدی با آنها صورت نخواهد گرفت. تا زمانی که آنها در امور داخلی ما دخالت نکنند، ما دوست داریم با چین و هر کشور دیگری رابطه مسالمت آمیز عادی داشته باشیم."
در ادامه این گفتگو عابدی درمورد اینکه طالبان درحال تبدیل شدن به پناهگاه امن تروریستان میشود گفت: "اگر کسی جهاد را تروریست نامید، تمام مسلمانان تروریست هستند، زیرا جهاد بخشی از اعتقادات اسلامی ما است و جهاد فقط جنگ نظامی نیست. اگر به بخش نظامی جهاد اشاره می کنید، ما تا زمانی که زنده هستیم جهاد را ادامه می دهیم. در مورد القاعده، مواقعی وجود داشت که تعداد آنها در افغانستان زیاد بود. اما پس از تغییر اوضاع در عراق، سوریه، یمن، اکثر آنها به کشورهای خود برگشتند، چون پس از این میتوانند به جهاد خود در کشورهای شان ادامه دهند.
رئیس شورای صلح طالبان گفت در مورد ارتباط طالبان حقانی با القاعده گفت: "فکر نمیکنیم که افراد زیادی با القاعده در ارتباط باشند، اما اگر خارجی‌ای در افغانستان باشد، ما عملکرد آنها را پیگیری می‌کنیم، شبکه حقانی وجود ندارد، این فقط یک نام است. من قبلاً با خانواده حقانی دیدار کرده ام، تمام آنها را میشناسم، آنها آدم های خوبی هستند. چطور مردم هموطن خود را القاعده صدا میزنند، حقانی یک افغان است. خانواده وی در 50 سال گذشته برای استقلال افغانستان تلاش کردند. پدرش 53 سال پیش شروع به جهاد کرد. آنها برای افغانستان شهید داده اند."
کارشناس: طالبان مانع سرمایه گذاری آمریکا در افغانستان نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2021
کارشناس: طالبان مانع سرمایه گذاری آمریکا در افغانستان نخواهد شد

عضو رهبری طالبان در مورد رابطه با روسیه نیز گفت: "ما نیز مانند هر کشور دیگری می خواهیم روابط خوبی با روسیه برقرار کنیم. اگرچه ما نظرات خود را در مورد روسیه آنچه آنها در گذشته انجام داده اند، داریم. امیدوارم مردم روسیه و دولت به این امر توجه کنند. آنها به مردم ما صدمه زدند، 2 میلیون نفر در زمان حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان کشته شدند. ما دوست داریم دولت روسیه این موارد را در نظر بگیرد و اکنون با ما به عنوان شریک برابر برخورد کند. در آن اشغال به دارایی ها خسارت وارد شد. بنابراین می توانیم گذشته را فراموش کرده و ببخشیم و یک رابطه خوب جدید ایجاد کنیم. این همان چیزی است که مردم و دولت ما در نظر دارند."
ازسوی هم عابدی در مورد امریکا و اسرائیل نیز گفت: "موارد اسرائیل کاملاً متفاوت است ، ما رژیم صهیونیستی را به طور رسمی به رسمیت نمی شناسیم. فلسطین در قلب هر مسلمان و هر انسان آزاده ای قرار دارد. درباره امریکا هم همینطور، ما ما دوست داریم فراموش کنیم و ببخشیم در حالی که دوست داریم مردم و دولت ایالات متحده برای این دوره جدید سرمایه و کمک کنند. بیایید هر اتفاقی که افتاده را تازه شروع کنیم، هر دلیلی که باشد، گذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала