پوتین: امریکا، افغانستان را ترک و پس از خود جعبه پاندورا را باز گذاشت

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: امریکا، افغانستان را ترک و پس از خود جعبه پاندورا را گذاشت
پوتین: امریکا، افغانستان را ترک و پس از خود جعبه پاندورا را گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه درباره بیرون شدن امریکا از افغانستان گفت، که امریکا، افغانستان را ترک و پس از خود جعبه ای پاندورا را باز گذاشت. 

پوتین: ایجاد یک گفت و گوی پایدار میان افغانستانی ها ضروری است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
پوتین: ایجاد یک گفت و گوی پایدار میان افغانستانی ها ضروری است
به گزارش اسپوتنیک، ولایمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره بیرون شدن امریکا از افغانستان گفت، که امریکا، افغانستان را ترک و پس از خود جعبه ای پاندورا را باز گذاشت. 

پوتین گفت: "همه آنها یک صندوق پاندورا باز گذاشتند، پر از مشکلات مربوط به تروریسم، قاچاق مواد مخدر، جنایات سازمان یافته و متأسفانه افراط گرایی مذهبی. یک همکار همین حالا از پاکستان یورش تروریستی در فرودگاه کابل را یادآوری کرد.

به گفته رئیس فدراسیون روسیه، غرب یک زرادخانه کامل از سلاح های مدرن را در افغانستان رها کرده است. پوتین خاطرنشان کرد، که امریکایی ها "با عجله، و نه فرار، با متحدان خود در ناتو" از افغانستان خارج شدند.

رئیس جمهور روسیه افزود، که کمک به افغانستان برای یافتن صلح و ثبات ضروری است. رهبر فدراسیون روسیه ابراز امیدواری کرد که افغانستان یک کشور مستقل، بی طرف، متحد و دموکراتیک باشد.

یادآوری می کنیم، که جعبهٔ پاندورا، به‌روایت افسانه‌های یونانی، جعبه‌ای بود با محتوای همه ای بلاها و شوربختی‌های ناشناخته بشریت از جمله کار، بیماری، مرگ و غیره.

پاندورا (اولین زن جهان) که به‌دلیل دزدیده شدن آتش به‌دست پرومته (از اجبار با پاندورا نامزد کرده بود) بخشی از جریمهٔ بشریت محسوب می‌شد، جعبه‌ای از زئوس دریافت کرد تا به انسان‌ها هدیه دهد و سفارش کند که هرگز آن را نگشایند؛ ولی پاندورا پس از ازدواج با برادر پرومته، یعنی ایمپتئوس، خود جعبه را گشود و بلاها و شوربختی‌ها از داخل آن سرریز کرده و بر روی زمین پراکنده شدند؛ زمینی که تا آن زمان هیچ‌گونه مشکل و بدبختی نمی‌شناخت. تنها امید در جعبه باقی ماند تا تسلای بشر باشد. به‌گفتهٔ «گیزلا فوکس» این اسطوره در دوران باستان مورد توجه چندانی قرار نگرفت و ابتدا در دوران رنسانس معروفیت یافت. امروزه اصطلاح «جعبهٔ پاندورا» به‌عنوان ضرب‌المثل در رابطه با مواردی استفاده می‌شود که فلاکتی بی‌علاج به‌بار آمده باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала