کمک های بشردوستانه کشورهای خلیج فارس به افغانستان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر  کمک های بشردوستانه کشورهای خلیج فارس به افغانستان
 کمک های بشردوستانه کشورهای خلیج فارس به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
عضو شوید
شش کشور خلیج فارس به ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه می دهند.

ورود وزیر خارجه قطر به کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
ورود وزیر خارجه قطر به کابل
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی العربیه درباره تصمیم اتخاذ شده پس از نشست وزیران خارجه کشورهای پادشاهی عربستان که در ریاض برگزار شد، اعلام کرد که شش کشور در شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بر ادامه کمک های بشردوستانه به افغانستان توافق کرده اند.
در بیانیه پایانی آمده است: "کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام می کنند که همچنان در کنار مردم افغانستان هستند و به ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه می دهند".

آنها همچنین از نیروهای گوناگون در افغانستان خواستند "منافع ملی را در اولویت قرار دهند".
امارات متحده عربی و قطر در میان کشورهای عربی خلیج فارس اولین دولتهایی بودند، که پس از روی کار آمدن طالبان از افغانستانی ها حمایت کردند.

پیش از آن، آنها در بیرون کردن افغانستانی های دارای شهروندی خارجی که می خواستند کشور را ترک کنند ، کمک کرده و هزاران مهاجر افغانستانی را در راهش به کشورهای سوم اسکان دادند. متخصصان قطری اولین کسانی بودند که برای بازسازی فرودگاه خود به کابل وارد شدند، این فرودگاه در هنگام خروج پرسنل نظامی خارجی از کار افتاده بود. این کشورها اولین کسانی بودند که کمک های بشردوستانه به افغانستان ارسال کردند و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر اولین مقام عالی رتبه خارجی بود که از زمان به قدرت رسیدن طالبان به این کشور سفر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала