رئیس جمهور تاجیکستان: تشکیل دولت افغانستان بدون حضور همه‌گروه‌ها اوضاع را بدتر می‌کند

© Пресс-служба Президента Республики Таджикистанرئیس جمهور تاجیکستان: تشکیل دولت افغانستان بدون حضور همه‌گروه‌ها اوضاع را بدتر می‌کند
رئیس جمهور تاجیکستان: تشکیل دولت افغانستان بدون حضور همه‌گروه‌ها اوضاع را بدتر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور تاجیکستان یکبار دیگر گفت، که تشکیل دولت افغانستان بدون حضور همه گروه ها اوضاع را در این کشور بدتر می کند. 
پوتین بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان را با فرار مقایسه کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
پوتین بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان را با فرار مقایسه کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، امروز جمعه طی سخنانی در حضور سران سازمان همکاری شانگهای گفت، تشکیل دولت در افغانستان بدون حضور همه گروه ها می تواند اوضاع را بدتر کند. مردم افغانستان حق دارند یک دولت تعیین کنند.

 رئیس جمهور تاجیکستان در ادامه با بیان اینکه پنجشیر در حال حاضر در محاصره است از سران سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست تا به مردم افغانستان کمک کنند.

امامعلی رحمان از طالبان برای جلوگیری از کمک های بشردوستانه به دره پنجشیر انتقاد کرده است.

وی گفت: «سیستم سیاسی در افغانستان باید بر اساس خواست مردم و بدون دخالت هیچ کشوری و دیکته نوع ساختار سیاسی باشد. تشکیل دولت در افغانستان بدون حضور همه گروه ها می تواند اوضاع را بدتر کند. بنابراین، ما باید در نظر بگیریم که مردم افغانستان حق دارند یک دولت تعیین کنند».

روز گذشته نیز، در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در دوشنبه، امامعلی رحمان گفت، که طالبان بر خلاف وعده خود، برای تشکیل دولت فراگیر عمل نکرده است.

یادآوری می کنیم، که طالبان در ۱۵ سپتامبر پس از فرار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کنترل شهر کابل را در دست گرفتند. به این ترتیب به جز ولایت پنجشیر، همه ای مناطق افغانستان تحت کنترل آنها درآمد و پس از آن جنگجویان گروه طالبان بر پنجشیر یورش بردند که تاکنون در این ولایت جنگ میان نیروهای مقاومت ملی افغانستان و جنگجویان گروه طالبان در این ولایت جریان دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала