ذبیح‌الله مجاهد به زنان افغانستانی: اداره فعال تر و موثرتر برای زنان تنظیم می‌کنیم

© @https://twitter.comذبیح‌الله مجاهد به زنان افغانستانی: اداره فعال تر و موثرتر برای زنان تنظیم می‌کنیم
ذبیح‌الله مجاهد به زنان افغانستانی: اداره فعال تر و موثرتر برای زنان تنظیم می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
عضو شوید
معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی گروه طالبان درباره حذف وزارت زنان گفته است، که آنان طرفدار فعال شدن اداره‌ی موثرتر و فعال‌تر برای زنان است.

تجمع اعتراضی شماری از زنان در کابل در مقابل وزارت امور زنان سابق برای احقاق حقوق خود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
تجمع اعتراضی شماری از زنان در کابل در مقابل وزارت امور زنان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخن‌گوی طالبان به دنبال حذف وزارت زنان از سوی طالبان گفته که آنان طرفدار فعال شدن اداره‌ی موثرتر و فعال‌تر برای زنان است.

او تأکید کرده است، که این اداره در آینده در چارچوب قانون شریعت تنظیم می‌شود و ضرور نیست که اسم آن وزارت، معینیت و یا ریاست باشد.

مجاهد در گفت‌وگوی با یک رسانه‌ی ایرانی گفته است، که وزارت امور زنان در نظام پیشین یک اداره‌ی سمبولیک بوده و هیچ اجراآتی نداشته است.

به‌گفته‌ی او، با وجودی که وزارت امور زنان وجود داشته است، اما زنان هنوز هم در قریجات کشور به ابتدایی‌ترین حقوق‌شان دسترسی ندارند.

طالبان با اعلام کابینه سرپرست، وزارت زنان را از لیست کابینه‌ی شان حذف کردند.

در حال حاضر به جای وزارت امور زنان، وزارت دعوت، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر طالبان جابجا شده است.

این اقدام طالبان، با واکنش‌های زیادی روبر شدند.

از آن میان، شماری از زنان روز یک‌شنبه، بیست‌وهشتم سنبله، در اعتراض به حذف وزارت امور زنان، در برابر این وزارت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این زنان شعار «آزادی و برابری»، «حذف زنان، حذف انسان»، «آزادی بیان ما، نتیجه توان ما» و «تعلیم، کار، آزادی، پیش به سوی آبادی» سر می‌دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала