سازمان نجات کودکان: همه کودکان فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب حق تحصیل دارند

© Photo / Facebbok account of International Committee of the Red Cross Afghanistanسازمان نجات کودکان: همه کودکان فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب حق تحصیل دارند
سازمان نجات کودکان: همه کودکان فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب حق تحصیل دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
عضو شوید
سازمان نجات کودکان گفته است که از گزارش‌های نشر شده مبنی بر این‌که دختران نمی‌توانند در افغانستان به مکاتب برگردند، شوکه شده است و این امر را نقض تکان‌دهنده حقوق کودکان دختر در این کشور می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، اولیویر فرانچی، مدیر عملیات منطقه‌ای سازمان نجات کودکان در آسیا، روز شنبه، بیست‌وهفتم سنبله، گفته است که اگر به دختران اجازه بازگشت به مکاتب داده نشود، این نقض تکان‌دهنده حقوق آنان خواهد بود.

به گفته او، همه کودکان فارغ از جنسیت، قومیت، مذهب و پیشینه اقتصادی دارای حق تحصیل برابر هستند.

28 شهروند امریکایی افغانستان را ترک کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
28 شهروند امریکایی افغانستان را ترک کردند

فرانچی افزوده است: «آموزش فقط رشد و توسعه آن‌ها (کودکان) نیست؛ این یک نجات است، به‌ویژه برای دختران. برداشتن این خط نجات در حال حاضر ویران‌کننده خواهد بود.»

در همین حال، او خاطرنشان کرده است که بسیاری از کودکان افغان نیز از تروما رنج می‌برند و این امر اکنون تحت تأثیر خشک‌سالی‌، آواره‌گی جمعی و بحران رو به رشد اقتصادی افزایش یافته است.

نماینده‌گی سازمان نجات کودکان از سال 1976 به این سو در افغانستان فعال است و به مکاتب در سراسر کشور همکاری‌های فنی و آموزشی ارایه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала