دیدار هیات گروه طالبان با «علمای مسلمان» برای مشورت جهت کشورداری

© @https://twitter.comدیدار هیات گروه طالبان با «علمای مسلمان» برای مشورت جهت کشورداری
دیدار هیات گروه طالبان با «علمای مسلمان» برای مشورت جهت کشورداری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
عضو شوید
هیاتی از دولت موقت افغانستان وابسته به طالبان با اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای الهام گرفتن از ایده‌ها پیرامون ساخت کشور و نگهداری آن و بکار گیری از نصایح کارشناسان دیدار کرد.

طالبان: امریکا مسئولیت کشتارهای گذشته اش را در افغانستان به دوش بگیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
طالبان: امریکا مسئولیت کشتارهای گذشته اش را در افغانستان به دوش بگیرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع گفتند، این سفر با هدف تاکید بر تمایل طالبان به استفاده از تجربیات انجام گرفت؛ تجربیات و درس‌هایی که آنها را از اشتباهات دور کند تا کشور را به نحو مطلوب اداره کنند.

بنا به گفته منابع، دکتر احمد الریسونی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و دکتر علی قره داغی، دبیرکل این اتحادیه در حضور محمد الیافعی از دیگر مقامات این اتحادیه از هیئت دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان استقبال کردند.

ریاست هیات طالبان را شیرمحمد عباس استانکزی، نماینده وزارت خارجه افغانستان، به همراهی مولوی مطیع الحق عضو دفتر سیاسی، سهیل شاهین سخنگوی رسمی دفتر سیاسی طالبان در بخش زبان انگلیسی و محمد نعیم، دیگر سخنگوی رسمی دفتر سیاسی برعهده داشت. 

در بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان آمده است، الریسونی تاکید کرد، اتحادیه جهانی از رهگذر برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها برای استفاده از تجارب و کارشناسی‌های دیگران در سیستم‌های آموزش، اقتصاد و سیاست هرگونه پیشنهادی از سوی دولت و گروه طالبان را پاسخ مثبت خواهد داد.

قره داغی نیز نیز تصریح کرد: همه از پیروزهای‌ طالبان خوشحال هستند و این پیروزی‌ها متعلق به همه مسلمانان است.

قره داغی از دولت خواست اولویت خود را روی حکومت عادل به عنوان الگویی در اسلام، دین عدالت و رحمت، بگذارد.

او اظهار کرد: اتحادیه می‌تواند کمیته اقتصادی تشکیل دهد که شامل کارشناسان باشد و گزارش‌هایی را برای بهبود امور اقتصادی، سیاست‌گذاری‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها واستراتژی توسعه فراگیر ارائه کنند.

در زمینه آموزشی نیز اتحادیه جهانی علمای مسلمان ابراز نظر کرد که امکان مشارکت در این زمینه وجود دارد برای بهبود آموزش، رشد اخلاقیات، آموزش با تکیه بر اصول و تعامل با تحولات از طریق‌ اجتهادات علمی انجام می‌شود.

هیات طالبان نیز از زبان شیر محمد عباس استانکزی تاکید کرد، دلیل سفر تشکر حضوری از اتحادیه به دلیل پیامش به نخست‌وزیر موقت افغانستان بود.

او اشاره کرد: افغانستان نیاز به توصیه‌ها و ارشادات علما دارد و این نقش آنها در طول تاریخ بوده است و ما از علمای اتحادیه می‌خواهیم این نقش را برای ایجاد کشور افغانستان و حفظ آن ایفا کنند.

استانکزی بیان کرد: دولت افغانستان از اشتباهات دولت‌های قبلی که کشوری فروپاشیده به لحاظ اقتصادی به جا گذاشتند، رنج می‌برد. 70 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، افزون بر اینکه ما در مقابل دشمن رسانه‌ها و تبلیغات و مشکلات اقتصادی و تحریم هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала