کاهش چشم‌گیر اثربخشی واکسین فایزر در برابر ویروس کرونا

© REUTERS / Dado Ruvicکاهش چشم‌گیر اثربخشی واکسین فایزر در برابر ویروس کرونا
کاهش چشم‌گیر اثربخشی واکسین فایزر در برابر ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
عضو شوید
از طرف سازمان سازمان غذا و داروی امریکا معرفی تزریق تقویت کننده فایزر را رد شد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از این‌که داده های جدید نشان داد که اثر بخشی "فایزر" تنها در 4 ماه پس از ترزیق واکسین کامل به گونه چشم‌گیری کاهش می‌یابد، تماس این شرکت برای معرفی تزریق تقویت کننده توسط "FDA" رد شد.

روز جمعه فایزر یک سند توجیهی به کمیته مشورتی واکسین ها محصولات بیولوژیکی مرتبط به سازمان غذا و داروی امریکا ارائه کرده است. سازندگان واکسین مدرنا براساس مطالعات اعلام کردند که محصول آن تقریبا نیمی از اثربخشی خود را در برابر ویروس دلتا کرونا در چند ماه از دست می‌دهد.

بهبود «اسپوتنیک وی» برای مقابله با نوع دلتا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
بهبود «اسپوتنیک وی» برای مقابله با نوع دلتا

علیرغم توصیه فایزر برای معرفی سومین تزریق واکسن کروناویروس ، به نظر می رسد که این تماس با تنظیم کننده ایالات متحده در گوش ناشنوایی قرار گرفته است، زیرا کمیسیون آن با استناد به فقدان داده های ایمنی با این کار مخالفت کرده و غول داروسازی را در بلاتکلیفی قرار داد.

گزارش فایزر به مطالعه اخیر گروه پزشکی "Southern California Kaiser Permanente Medical Group" اشار می کند که اثربخشی کلی و انواع مختلف واکسین کووید-19 فایزر–بیوان‌تک را از زمان واکسیانسیون ارزیابی کرده است. که محققان از داده های جمع آوری شده در سراسر ایالات متحده بین 14 دسامبر 2020 و 8 آگوست 2021 استفاده کردند و امکان کشف نوع دلتا و سایر گونه های کروناویروس جدید را فراهم کرد.

محققین از داده های جمع آوری شده در سراسر ایالات متحده از تاریخ 14 دسامبر 2020 و 8 آگوست 2021 برای مطالعه نوع دلتا و سایر گونه های ویروس کرونا استفاده کردند.

یافته های کلیدی نشان می‌دهد که اثر بخشی فایزر در برابر دلتا در ماه اول پس از ضربه زیاده بوده است، اما طی 4 ماه پس از تزریق واکسین به گونه چشمگیری از 93 درصد به 53 درصد کاهش یافته است.

محققان Keizer Permanente همچنین به این نتیجه رسیده اند، حفاظت فایزر در برار بررسی شدن تنها شش ماه طول می کشد. کاهش اثربخشی آنها در طول زمان به احتمال زیاد فرار از نوع دلتا ویروس کرونا است.

براساس گزارش ارایه شده توسط سازمان غذا و داروی امریکا، استراتژی فایزر حالا تجویز دوزهای تقویت کننده واکسین تقریبا هر 6 ماه است. این توصیه بر اساس یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل موقتی موارد از زمان واکسیناسیون انجام شده است. به نظر می رسد که این تنها راه حلی است که فایزر می تواند در حال حاضر ارایه دهد.

 دانشمندان مصونیت و اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی را تأیید کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
دانشمندان مصونیت و اثربخشی واکسن "اسپوتنیک وی" را تأیید کردند

علیرغم این واقعیت که اثر واکسن آن به سرعت در حال کاهش است، فایزر نتوانست تنظیم کننده ایالات متحده را متقاعد کند که عکس های تقویت کننده را معرفی کند. با این وجود هنوز مشخص نیست که آیا غول داروسازی از دولت های دیگر کشورها مانند استرالیا ، کانادا یا نیوزلند پاسخ مشابهی دریافت خواهد کرد یا خیر.

کشورهایی که به نظر می رسید اولین کمپین های واکسیناسیون را در اوایل سال جاری داشته اند و به شدت بر واکسین فایزر متکی بوده اند، از جمله خود ایالات متحده، اکنون دوباره در حال افزایش مجدد عفونت ها هستند. به ویژه اسرائیل، جایی که بیش از 60 درصد از واکسین Pfizer به طور کامل واکسینه شده بودند، قرار بود نمونه پوستر اثربخشی این واکیسن باشد، اما حالا به موج جدیدی از کووید را تجربه می‌کند.

این تنها مشکلی نیست که فایزر در ماه های اخیر با آن روبرو شده است.

اثر بخشی فایزر در برابر ویروس نوع دلتا کرونا از 76 درصد به 46 درصد کاهش یافته است. اما علیرغم عملکرد ضعیف آن قراردادهایی را ارسال  2.1 میلیارد دوز در سراسر جهان تا جولای 2021، با بالغ بر 3 میلیارد دوز تا پایان سال تنظیم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала