ارتباطات و اینترنت در کشمیر قطع گردید

© AFP 2023 / Stringerنظامیان هندی در کشمیر
نظامیان هندی در کشمیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
هند به دلیل نفوذ تروریست ها، تمام ارتباطات و اینترنت خود را در سراسر کشمیر قطع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، NDTV به نقل از نمایندگان نظامی خبر داده است که خدمات ارتباطی و اینترنتی در قلمرو اتحادیه جمو و کشمیر در شمال هند به دلیل نفوذ به یک گروه تروریستی متوقف شده است.

به گفته این کانال تلویزیونی ، تلاش برای نفوذ اواخر عصر شنبه کشف شد.

درگیری جدید در جمو و کشمیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2020
درگیری جدید در جمو و کشمیر

این کانال گزارش داد: "به گفته منابع دولتی در دهلی ، یک گروه حدود شش نفری موفق به نفوذ از پاکستان شدند. به گفته منابع، یک سرباز در نتیجه تیراندازی هنگام تلاش برای نفوذ مجروح گردید."

عملیات ضد نفوذ بیش از 30 ساعت در حال انجام است، منطقه وسیعی محاصره و نیروهای کمکی فراخوانده شده اند. ارتش گفت که عملیات کشف پیشاهنگان ادامه دارد و وضعیت دقیق آن هنوز مشخص نیست.

پس از تشکیل مناطق مسلمان نشین هند بریتانیایی، پاکستان  جامو و کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان شدند. جدایی طلبان فعال وجود دارند که دهلی نو مقامات پاکستانی را در این عرصه متهم می کند. اسلام آباد این اتهامات را رد می نماید و مدعی است که مردم کشمیر به تنهایی بخاطر حقوق خود مبارزه می کنند.

روابط بین هند و پاکستان به ویژه پس از حمله تروریستی جیش محمد به پایگاه قوای هوایی هند در پاتنکوت در جنوری 2016 و بمب گذاری انتحاری در نزدیکی قطار پولیس شبه نظامی هند در جمو و کشمیر در فبروی 2019 به شدت رو به وخامت گذاشته است.

تشدید روابط جدید در آگوست 2019 رخ داد، هنگامی که در واکنش به انفجار فبروری، دهلی نو تصمیم لغو ایالت جمو و کشمیر را اعلام کرد و بر اساس آن دو منطقه اتحادیه ای ایجاد کرد (واحدهای اداری با حقوق کمتر از دولت) : جمو و کشمیر و لاداخ. پاکستان که مدعی بخش هند کشمیر است این تصمیم را به شدت محکوم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала