سناتور آمریکایی : حمله پهپادی ما در افغانستان فاجعه انسانی غیرقابل قبول بود

© AP Photo / Alex Brandonسناتور آمریکایی : حمله پهپادی ما در افغانستان فاجعه انسانی غیرقابل قبول بود
سناتور آمریکایی : حمله پهپادی ما در افغانستان  فاجعه انسانی غیرقابل قبول بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
سناتور ارشد آمریکایی اشتباه آمریکا در حمله پهپادی که به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله 7 کودک افغان منجر شده است را یک تراژدی انسانی خواند.

  به گزارش اسپوتنیک، برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا در مصاحبه با شبکه CBS درباره اقدام دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفت: امیدوارم آنها آنچه رخ داد را درک کنند و مطمئن شوند که دیگر چنین اتفاقی تکرار نمی‌شود. این اتفاق نه تنها یک تراژدی انسانی بود بلکه قبل از کل جهان بر ما تاثیر می‌گذارد. این غیرقابل قبول است.

سندرز پیش‌تر نیز از استفاده از حملات پهپادی انتقاد کرده بود و در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری‌اش در سال 2015 میلادی تاکید کرده بود که تلاش خواهد کرد این حملات را محدود کند اما حرفی نزد که قصد دارد حملات پهپادی را به طور کامل حذف کند.

حمله هوایی به خانه غیرنظامیان در کابل؛ پنتاگون اشتباه خود را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
حمله هوایی به خانه غیرنظامیان در کابل؛ پنتاگون اشتباه خود را پذیرفت

پنتاگون روز جمعه (17 سپتامبر)  تایید کرد که در تاریخ 29 آگست سال جاری میلادی اشتباها یک خودروی غیرنظامی در کابل را به عنوان تهدیدی از سوی داعش هدف گرفت.

ژنرال فرانک مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: اکنون متقاعد شده‌ام که 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک به طرز غم‌انگیزی در این حمله کشته شده‌اند.

وی افزود: بعلاوه، ما متوجه شدیم که بعید است این موتر و افرادی که در آن کشته شدند با داعش مرتبط بوده و یا تهدیدی مستقیم برای نیروهای آمریکایی بودند. تحقیقات ما در حال حاضر به این نتیجه رسیده که این حمله پهپادی یک اشتباه استراتژیک بود.

یکی از مقامات پنتاگون اواخر ماه گذشته این حمله پهپادی را یک اقدام "دفاع شخصی" دانست و گفته بود: مقامات نظامی احتمال هرگونه تلفات غیرنظامی را ارزیابی می‌کنند.

این حمله پهپادی پس از آن صورت گرفت که یک عامل انتحاری در جریان تخلیه نیروهای آمریکایی و اتباع افغان جان 13 نیروی آمریکایی و ده‌ها افغان را در فرودگاه کابل گرفت. مقامات داعش را مسئول این حمله انتحاری دانستند.

یکی از اعضای خانواده افرادی که در این حمله پهپادی کشته شدند، گفت: عذرخواهی آمریکا کافی نیست.

"امال احمدی" که دختر سه‌ ساله‌اش جزو کشته شدگان این حمله پهپادی بود گفت:‌ برای ما عذرخواهی آمریکا کافی نیست. فردی که این پهپاد را شلیک کرده است باید شناسایی و مجازات شود. من همچنین خواستار غرامت و انتقال به کشوری امن‌تر هستم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала