فیل ها باستان کودکستان داشتند

© AP Photo / Ben Curtisفیل ها باستان کودکستان داشتند
فیل ها باستان کودکستان داشتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
دانشمندان کشف کرده اند که فیل های باستانی فرزندان خود را در " کودکستان فیل ها" پرورش میدادند.

به گزارش اسپوتنیک، تجزیه و تحلیل ردپای فسیلی در جنوب غربی اسپانیا نشان داد که حدود 129 هزار سال پیش، این مکان محل خاصی از گونه های منقرض شده فیل بود. در اینجا فیل های ماده را بزرگ میکردند تا قوی و مستقل شدند.

بیش از صد هزار سال پیش، در نواحی ساحل Matalascanias اسپانیا، یک " کودکستان چوچه فیل ها" وجود داشت، جایی که آنها با مادران خود زندگی می کردند.

افتتاح نخستین بیمارستان فیل ها در هند+ عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2018
افتتاح نخستین بیمارستان فیل ها در هند+ عکس

محققین دانشگاه لیسبون (پرتگال) رد پای فیل های باستانی را در ساحل شهر تفریحی Matalascanhas در ولایت هوئلوا، در کنار پارک ملی دوانا در جنوب غربی اسپانیا مورد مطالعه قرار دادند.

با توجه به اندازه آنها، تیم علمی توانست قد، وزن و نوع افرادی که این مسیرها را ترک کردند تعیین کند. معلوم شد که 14 فیل از گونه های منقرض شده Palaeoloxodon antiquus 129-117 هزار سال پیش در این مناطق زندگی می کردند. همراه آنها بزرگسالان - به احتمال زیاد مادران آنها بودند. دانشمندان معتقدند که این مکان می تواند نوعی " کودکستان" باشد، جایی که زنان برای پرورش فرزندان خود آمده بودند.

فیلهای Palaeoloxodon antiquus پیشگامان فیل های آفریقایی مدرن هستند، اگرچه اندازه آنها بزرگتر بود. این حیوانات عظیم زمینی مدتها پیش منقرض شده بودند، اما در اواخر پلیستوسن، بیش از 30 هزار سال پیش، آنها در سراسر اروپای غربی پرسه زدند.

محققین همچنین دو مجموعه دیگر از رد پاها به طول 50 سانتی متر را بررسی کردند - به احتمال زیاد آنها متعلق به فیل های بالغ بودند، اما محققین معتقدند که نرها به ندرت وارد قلمرو فیل " کودکستان چوچه فیل ها" می شوند.

این تیم به همراه ردپای فیل، ردپای یک نئاندرتال را نیز پیدا کردند. آنها پیشنهاد می کنند که اشخاص خاص برای شکار فیل یا بزرگسالان ضعیف به این مناطق میامدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала