هشدار طالبان به جامعه بین‌المللی

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با یک رسانه آلمانی از آلمان و جامعه بین‌المللی حمایت‌های لازم را درخواست کرده و درباره عواقب عدم این گونه کمک‌ها هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه "دی سایت" آلمان می نویسد که مطیع‌الله روحانی، یکی از سخنگویان طالبان امروز یکشنبه در پایگاه نظامی سابق آلمان در قندوز و در مصاحبه با خبرگزاری آلمان تاکید کرد که طالبان از کمک‌های بین‌المللی "بسیار استقبال" می‌کند.

انگلیس شرایط غرب برای تعامل با طالبان را نامبرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
انگلیس شرایط غرب برای تعامل با طالبان را نامبرد

وی گفت این کمک‌ها می‌توانند به شکل سرمایه‌گذاری، پروژه‌های بازسازی و یا "هر نوع کمک بشردوستانه به دولت و مردم افغانستان" ارائه شوند.

سخنگوی طالبان در این گفت‌وگو تاکید کرد که این درخواست خطاب به "تمام جامعه بین‌المللی، از جمله آلمان" است.

وی همچنین تاکید کرد که طالبان صلح را به افغانستان آورده و تروریست نیست.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دیگر طالبان همچنین در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل درباره عواقب عدم حمایت های بین المللی از افغانستان هشدار داده گفت: اگر این کمک ها پرداخت نشود و اگر جامعه بین المللی اعتبارات ما را مسدود کند، کمک ها را متوقف کرده و از برقراری ارتباط خودداری کند شرایط بحرانی برای ما ایجاد خواهد شد و البته مسئله بزرگی برای دنیا خواهد بود.

 را می بازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
نگرانی ناتو از پاداش روسیه به طالبان برای حمله به نیروهای غرب

مجاهد درباره محدودیت های که طالبان برای زنان افغانستان ایجاد کرده نیز گفت: این یک اقدام کاملا تخنیکی است. اول از همه باید روی یک طرح امنیتی برای دختران کار شود که هم محیط مکتب و هم حمل و نقل را برای آن ها ایمن کند. مجاهد اعلام کرد که هیچ کدام این ها در دولت سابق افغانستان وجود نداشت.

مجاهد همچنین انتقاد غرب به نبودن قومیت های مختلف در کابینه دولت موقت افغانستان را رد کرد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان چندی پیش اعلام کرده بود که هرگاه شرایط سیاسی و امنیتی اجازه دهد، این کشور نمایندگی سیاسی خود در کابل را بازگشایی خواهد کرد. البته که بازگشایی سفارت این کشور در افغانستان الزاما به معنی به رسمیت شناختن دولت طالبان نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала