واکنش اتحادیه اروپا به نقض حق آموزش دختران در افغانستان

© @https://twitter.comبازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد
بازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
سفیر اتحادیه اروپا برای افغانستان شب گذشته در صفحه تویترش گفته که جلوگیری از حق دسترسی به کار و آموزش زنان در افغانستان موضوعی نگران کننده‌است.

 به گزارش اسپوتنیک، وان‌برانت سفیر اتحادیه اروپا برای افغانستان از آنچه تهدید جدی بر علیه حقوق بشر به ویژه حق آموزش زنان در افغانستان خوانده به شدت ابراز نگرانی کرده‌است.

آقای برانت شب گذشته در صفحه تویترش گفته که جلوگیری از حق دسترسی به کار و آموزش زنان در افغانستان موضوعی نگران کننده‌است.

نگرانی در ارتباط به حقوق بشر و به ویژه زنان پس از آن بالا گرفت که طالبان به شاگردان بالاتر از صنوف ششم گفته اند که در خانه بنشینند.

در ضمن زنان کارمند در اداره‌های دولتی مدعی اند که طالبان به آن‌ها اجازهٔ کار نمی‌دهند.

واکنش جبهه مقاومت درباره عدم بازگشایی مکتب های دختران از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
واکنش جبهه مقاومت درباره عدم بازگشایی مکتب های دختران از سوی طالبان 

پس از تصرف افغانستان در ماه گذشته به دنبال خروج نیروهای خارجی، طالبان گفته است که حقوق زنان در چارچوب قوانین اسلامی محترم شمرده می‌شود. اما طالبان درصدد اعمال قرائت سختگیرانه از نظام حقوقی اسلام و قوانین شریعت است.

اما طالبان می‌گویند، به حق آموزش و کار زنان احترام می‌گذارند و آن‌ها در حال حاضر سرگرم این اند تا موضوع را نظر به پالیسی‌های خود شان تنظیم کنند.

همچنین، طالبان در مورد آموزش دختران هم گفته است که این گروه سرگرم کار روی طرحی است که هدف آن مصوونیت شاگردان است.

حقوق زنان در افغانستان در حالی به‌سرعت محدود می‌شود که طالبان بارها وعده داده بودند که از 20 سال پیش تاکنون تغییر کرده‌اند و حکومت جدید آن‌ها بر افغانستان، مانند امارت اسلامی سال‌های 1996 تا 2001 نخواهد بود.

فراتر از طالبان، زلمی خلیل‌زاد، نماینده دولت ایالات متحده آمریکا هم پس از توافق دوحه میان واشنگتن و طالبان، در مصاحبه با طلوع نیوز گفته بود آن‌ها دیگر طالبان 20 سال پیش نیستند و به حقوق اساسی احترام می‌گذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала