آمریکایی ها: اقدامات بایدن باعث می‌شود متحدان از ما فاصله بگیرند

© REUTERS / Elizabeth Frantzآمریکایی ها: اقدامات بایدن باعث می‌شود متحدان از ما فاصله بگیرند
آمریکایی ها: اقدامات بایدن باعث می‌شود متحدان از ما فاصله بگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
عضو شوید
 شهروندان ایالات متحده با ابراز نگرانی از اقدامات رئیس جمهور آمریکا می‌گویند، اقدامات بایدن به شکست سریع ایالات متحده در صحنه دیپلماتیک و از دست دادن متحدان این‌کشور خواهد انجامید.

به گزارش اسپوتنیک،  خوانندگان شبکه فاکس نیوز در مورد بحران دیپلماتیک که پس از اعلام همکاری دفاعی جدید موسوم به AUKUS و فسخ قرارداد بزرگ استرالیا برای تأمین زیردریایی های فرانسوی بین فرانسه و ایالات متحده به میان آمد، اظهار نظر کردند.

شماری از خوانندگان این نشریه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مسئول اختلاف بین واشنگتن و پاریس می دانند.

Президент США Джо Байден во время выступления в Белом доме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
خشم آمریکایی ها از کشتار غیر نظامیان در افغانستان: بایدن به دادگاه کیفری لاهه پاسخگو باشد  

کاربری با نام مستعار neverdemagain419 نوشت: "من فکر می کردم رئیس جمهور باید روابط خود  با متحدان آمریکا را از نو بسازد. اما همه چیز برعکس شد. به نظر می رسد که او فقط در 9 ماه بیشتر از آنچه تصور می‌شد به این روابط آسیب رساند و اگر بایدن تا پایان دوره ریاست جمهوری در این پست باقی بماند، ما دیگر متحدی نخواهیم داشت".

DarthCad کاربری دیگری با طعنه نگاشت: "استرالیا به ما مراجعه کرد زیرا فرانسه نمی توانست زیردریایی بسازد، طرفدار بایدن نیستیم، اما به طور کلی تقصیر فرانسه است."

Runninggunblues گفت: "برنامه دیگری برای" اتحاد "بایدن. ما قبلاً ایالات  های جداگانه آمریکا را داشتیم. اکنون بایدن روی اروپا کار می کند."

گفتنی است اخیرا آمریکا، بریتانیا و استرالیا پیمان دفاعی گسترده‌ای را برای تقویت حضور خود در حوزه هند-آرام به امضا رساندند، پیمانی که هرچند در آن نامی از چین برده نشده اما هدفش آشکارا پیشگیری از نفوذ روزافزون پکن در منطقه است.

با امضای پیمان «اوکوس» که هدفش «توسعه صلح و ثبات در حوزه اقیانوس های هند-آرام» عنوان شده، تعدادی زیردریایی برخوردار از موتور اتمی (و نه تسلیحات اتمی) ساخت ایالات متحده، که فناوری آنها پیشتر در انحصار آمریکا و بریتانیا بود، به استرالیا واگذار خواهد شد. این زیردریایی‌ها بناست در آدلاید استرالیا ساخته شوند.

سفارت چین در آمریکا در واکنش به این خبر اعلام کرد که نباید با چنین اقداماتی «منافع کشورهای ثالث را هدف گرفت و به آن آسیب رساند.» همچنین نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز فروش زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا به استرالیا را «الگویی بسیار بد» برای کشورهای غیرهسته‌ای نامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала