قریشی: برای بهتر شدن طالبان پول های افغانستان باید آزاد شوند

© AP Photo / B.K. Bangashقریشی: برای بهتر شدن طالبان پول های افغانستان باید آزاد شوند
قریشی: برای بهتر شدن طالبان پول های افغانستان باید آزاد شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان معتقد است که آزاد سازی دراریی های مسدود شده افغانستان از سوی آمریکا، طالبان را وادار خواهد ساخت تا اقدامات شان را در جهت  درست سوق دهند.

 به گزارش اسپوتنک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با یک نشریه‌ی روسیه گفت، بازگشت کنترل حساب های مقامات سابق افغانستان به دست طالبان (گروه ممنوع در روسیه) طالبان را وادار به برداشتن گام های درست در جهت روابط با جامعه جهانی خواهد ساخت و این امر باعث خواهد شد که طالبان در داخل افغانستان نیز اقدامات شان را بهبود بخشند.

عمران خان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
پیشنهاد پاکستان برای حل بحران افغانستان

قریشی گفت: "این پول های افغانستان است و مردم افغانستان باید آن را خرج کنند."

وی در ادامه افزود: "انجماد و مسدود سازی این دارایی ها هیچ کمکی برای بهبود  به دضعیت درافغانستان نخواهد کرد. من از صاحبان قدرت می خواهم که در این سیاست تجدید نظر کرده و آن را آزاد کنند. این امر گامی در جهت ایجاد اعتماد به نفس برای طالبان وتشویق مقامات جدید افغانستان برای رفتار مثبت است.

قریشی افزود ، "طالبان نیز  باید درک کنند که برای به رسمیت شناختن از سوی جامعه جهانی و جذب کمک های بین المللی این گروه نیاز دارند از  نظرات بین المللی نسبت به اقدامات شان، بیشتر استقبال کنند."

گفتنی است پس از سقوط دولت افغانستان به دست طالبان در آگست 2021، ایالات متحده حدود ده میلیارد دالر دارایی‌های این کشور را که در بانک‌ها و دیگر موسسات مالی آمریکا به امانت گذاشته شده بود مسدود کرد.

نتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که طالبان اگر «مشروعیت بین‌المللی» می‌خواهد، باید برای به دست آوردن آن زحمت بکشد. وی در عین حال تاکید کرد که هر گونه تعامل با این گروه شبه‌نظامی، در راستای «منافع ملی افغانستان» خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала