گوترش از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند

© REUTERS / Carlo Allegriگوترش از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند
گوترش از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد در هفتادو ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند. 

افغانستان؛ محور کلیدی رایزنی اردوغان و گوترش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
افغانستان؛ محور کلیدی رایزنی اردوغان و گوترش
به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در 76 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران کشورها از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند.

گوترش خاطرنشان کرد: امروزه هنوز کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که در آنها "صلح و ثبات به عنوان یک رویای دوردست باقی می ماند".

دبیرکل سازمان جهانی خطاب به رهبران جهان گفت: "به عنوان نمونه، در افغانستان جایی که ما باید کمک های بشردوستانه را افزایش دهیم و از حقوق بشر، از جمله زنان و دختران محافظت کنیم".

یادآوری می کنیم، که امروز سه شنبه در مقر سازمان ملل 76 مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز شده و تا 27 سپتامبر ادامه خواهد داشت. انتظار می رود که وضعیت در پیرامون افغانستان به یکی از موضوعات اصلی مورد بحث رهبران جهان تبدیل شود.

گروه طالبان در آغاز ماه اگوست یورش های شان را بر نیروی دولتی افغانستان افزایش دادند و در 15 اگوست وارد کابل شدند و یک روز پس از آن اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала