شرط سران انگلیس و آمریکا برای به رسمیت شناختن طالبان

© AP Photo / Patrick Semanskyجو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  و نخست وزیر انگلیس برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان  شروط به رسمیت شناختن طالبان را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی دیداری در واشنگتن، به رسمیت شناختن طالبان را مشروط به احترام این گروه به حقوق بشر قلمداد کردند.

شرایط انگلیس برای به رسمیت شناختن طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
شرایط انگلیس برای به رسمیت شناختن طالبان

جانسون و بایدن رویکرد دیپلماتیک را موثرترین راه برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان توصیف کردند و اظهار داشتند که بهترین راه برای گرامیداشت یاد کسانی که جان خود را در افغانستان از دست دادند، استفاده از تمام ابزار‌های دیپلماتیک و بشردوستانه‌ای است که در اختیار دارند تا از بحران انسانی جلوگیری کرده و آنچه را که در افغانستان به دست آمده است حفظ کنند.

بر اساس بیانیه‌ای که پس از این دیدار صادر شد، این دو نفر در مورد موضوعات بین المللی، از جمله چین و روسیه گفتگو کردند. آن‌ها توافق کردند که این مسائل را بر اساس ارزش‌های مشترک دنبال کنند. 

در ادامه این بیانیه آمده است که جانسون در این دیدار بیان کرد که منتظر «اجلاس سران برای دموکراسی» که در  دسامبر 2021 برگزار می‌شود، است.

بایدن قبلاً نخست وزیر انگلیس را به این اجلاس دعوت کرده است. این اجلاس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد و بر سه موضوع  مبارزه با فساد، حفاظت از تمامیت خواهی و احترام به حقوق بشر متمرکز خواهد شد.

بایدن و جانسون همچنین در این ملاقات موضوع مشارکت امنیتی جدید استرالیا، انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

قابل ذکر است که گروه طالبان ماه گذشته با ورود به کابل، پایتخت افغانستان و فرار اشرف غنی، رئیس جمهور سابق این کشور، قدرت را در افغانستان به دست گرفت. همچنین ارتش آمریکا  نیرو‌های خود را در 31 آگست به طور کامل تخلیه کرد و به 20 سال حضور نظامی آمریکا در این کشور پایان داد.

بسیاری از کشور‌ها نیز به رسمیت شناختن طالبان را مشروط به تعهدات این گروه به حقوق بین الملل عنوان کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала