افشای قصد دانشمندان ووهان برای آلوده ساختن خفاش به ویروس کرونا قبل از آغاز پاندمی

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر Летучая мышь
Летучая мышь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
 برخی گزارش ها حاکی است که دانشمندان در ووهان چین در سال 2018 تلاش کردند تا خفاش ها را به ویروس کرونا آلوده بسازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه تلگراف، محققان موسسه ویروس شناسی ووهان در نظر داشتند تا در سال 2018 ویروس های کرونای اصلاح شده را در جمعیت خفاش ها منتشر کنند.

این نشریه نوشت که ویروس کرونا قرار بود به عنوان واکسن علیه بیماری هایی که به انسان منتقل می شوند عمل کند. این آزمایش قرار بود در ولایت  هوبی چین انجام شود.

برای انجام این مطالعات، کارشناسان 14 میلیون دالر از آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته آمریکا در زمینه دفاع درخواست کرده بودند.

خفاش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2020
خفاش ناقل کرونا شناخته شد

از ویروس های شناسایی شده از بین صدها خفاشی که مورد آزمایش قرار گرفتند، سه ویروس شباهت نزدیکی به ویروس عامل کووید به ویژه در مکانیسم اتصال به سلول های انسانی داشتند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواخر ماه دسامبر2019  در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سالهمان ساله صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت  در 11 مارچ 2020  در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала