Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسا ناتوان در اخراج کومان؛ استخدام مربی جدید هم هزینه دارد

© Sputnik / Виктор Толочко /  مراجعه به بانک تصاویر رونالد کومان
رونالد کومان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
رونالد کومان سرمربی بارسلونا هنوز در وظیفه‌اش پابرجاست زیرا سران این تیم توان اخراج او را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک؛ رونالد کومان به کارش در بارسلونا ادامه می‌دهد زیرا باشگاه نمی‌تواند او را اخراج نماید. زیرا اگر چنین تصمیمی بگیرند باید غرامت حدود 10 میلیون پوند (12 میلیون یورو) به این مربی 58 ساله بپردازند که این مبلغ شامل پرداخت قرارداد او و غرامتی است که او را  از پُست‌اش در فدراسیون فوتبال هالند در ابتدای فصل گذشته جدا ساختند.

حالا اگر اوضاع در ماه آینده تغییر کند، روبرتو مارتینز سرمربی سابق اورتون مردی است که هیئت مدیره می‌خواهد او را جایگزین کومان نماید. استخدام مارتینز باعث خوشحالی هوادارانش برای پویایی سبک بارز بارسلونا می‌شود و او علاقه‌مند به این کار است اما استخدام وی مستلزم پرداخت غرامت به یک اتحادیه بین المللی دیگر است - این بار فدراسیون فوتبال بلجیم.

ماه آینده برای تصمیم‌گیری در مورد ماندن کومان در سرپرستی کلیدی خواهد بود. بارسلونا پنجشنبه در کادیز و یکشنبه در خانه لوانته بازی می‌کند. آنها سپس در لیگ قهرمانان به مصاف بنفیکا می‌روند و به اتلتیکو مادرید قهرمان اسپانیا نیز روبرو خواهند شد.

اگر کومان بتواند در این چهار بازی تیم‌اش را به نتیجه برساند و تیم‌اش را در راستای صعود به دور بعد لیگ قهرمانان حفظ کند، احتمالاً او در هدایت باشگاه خواهد ماند و از اخراج وی جلوگیری خواهد شد. اما اگر بحران در زمین عمیق‌تر شود، هیئت مدیره مجبور به تغییر نیمکت هدایت تیم است.

مارتینز، بلجیم را در فینال چهار- لیگ ملت‌ها ماه آینده بُرد. آنها در 7 اکتوبر به مصاف فرانسه می‌روند و در فینال 10 اکتوبر با اسپانیا یا ایتالیا دیدار می‌کنند.

او قبل از آن نیمکت هدایت بلجیم را رها نخواهد کرد و قراردادش تا بعد از جام جهانی بعدی به پایان می‌رسد. اما این احتمال وجود دارد که او بتواند قبل از فینال قطر از کار کنار برود و هدایت نیوکمپ را تصاحب کند.

لاپورتا هنوز باید منابع مالی خود را برای تحقق این امر افزایش دهد و دو تاریخ دیگر در ماه اکتوبر تعیین کننده می‌شود. بارسلونا مجمع سالانه خود را در تعطیلات آخر هفته 16 و 17 اکتوبر برگزار می‌کند و رئیس باشگاه باید اعضای آن بودجه پیشنهادی‌اش را تصویب کند.

اساسنامه باشگاه به این معنی است که هر رئیس که در خارج از اسپانیا دو سال متوالی شکست خورده باشد، باید کنار برود. اما لاپورتا حساب‌های سال گذشته خود را در دو بخش جداگانه ارائه کرده است: اولین دوره ضررهای سنگین زمانی که جوزپ بارتومئو رئیس بود و دوره دوم زمانی که او تصاحب و ثبت سود کرده بود.

اگر اعضا این شیوه ارائه حساب‌های فصل گذشته را بپذیرند، دست او را برای گذراندن این فصل آزاد می‌کند و می‌تواند اتاق مالی لازم را برای پرداخت کومان و استخدام مارتینز ایجاد کند.

ترجیح این است که کومان در راس کار خود را ادامه دهد و امیدوار باشد که لیست مصدومان باشگاه زودتر کاهش یابد. اما فوتبال دوشنبه شب با تساوی 1-1 مقابل گرانادا توسط یکی از مفسران "قرن گذشته" نامگذاری شد و دیگری گفت که تماشای بازی بارسلونا "چشم ها را آزار می‌دهد".

باشگاه با فروش 27000 تکت برای تماشاچی دوشنبه شب با وجود مقررات کوید19 برای ظرفیت 40.000 هزاری، تلاش می‌کند تا تکت کامل ورزشگاه‌اش را بفروشد.

کومان استدلال می‌کند که او به سادگی منابع بازی برای بهبود عملکرد را ندارد و این ممکن است در شروع ماه نوامبر هنگامی که آنسو فاتی در پایان این ماه همراه با پدری و جوردی آلبا باز می‌گردد و زمانی که عثمان دمبله و سرخیو آگوئرو به آمادگی جسمانی می‌رسند، تغییر کند.

اگر بتواند تا آن زمان دوام بیاورد، ممکن است طوفان را از بین ببرد اما مارتینز قبلاً در هر مسابقه‌ای به عنوان مربی اصلی برای جایگزینی او ظاهر شده است.

در این زمان ژاوی یک گزینه نیست. در گذشته لاپورتا نسبت به حضور کاپیتان سابق این باشگاه در اوایل دوران مربیگری‌اش بی پروا بود و ژاوی نیز در شرایط فعلی به عنوان شغلی از این نظر استفاده می‌کند.

در همین حال، جوردی کرایُف در حال حاضر در این باشگاه با عنوان شغلی پیشاهنگ جهانی کار می‌کند. او در گذشته از احتمال جایگزینی کومان فاصله گرفته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала