رسانه: قاچاق مواد مخدر از افغانستان به هند افزایش یافته است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaسیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟
سیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
رسانه های خبری گزارش داده اند که مافیای مواد مخدر اکنون توجه شان را به بازار مواد مخدر هند بیشتر نموده و قاچاق این مواد با مبدای افغانستانی به آن کشور افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه " هندوستان تایمز"  گزارش داده است سه تن هروئین افغانستان را که از بندرعباس به این کشور قاچاق می‌شد، در عملیاتی بزرگ در بندر موندرا در ایالت گجرات کشف و ضبط کرده است.
در گزارش گفته شده است که پس از تصرف کل افغانستان از سوی طالبان و با توجه  ضرباتی که گفته می‌شود طالبان بر مافیای مواد مخدر افغانستان وارد آوردند، قاچاقچیان اکنون به بازار های هند روی آورده اند.

در همین رابطه، مقامات هندی، دوشنبه 20 سپتامبر از توقیف 3 تن هروئین از مبدا افغانستان خبر دادند. این در حالی است که تنها حدود یک ماه از حکمرانی مجدد طالبان بر افغانستان می‌گذرد.

سیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
تعهد طالبان برای جلوگیری از کشت مواد مخدر

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مقامات اداره مبارزه با قاچاق در هند دوشنبه موفق شدند این محموله بزرگ مواد مخدر به ارزش 2٫7 میلیارد دالر را در بندر «موندرا» در غرب هندوستان توقیف کنند.

این خبرگزاری تصریح کرد، محموله اخیر که 2 کانتینر یکی به مقدار 2 تن و دیگری به اندازه 1 تن هروئین از مبدا افغانستان بوده است، در یک بندر ایرانی بارگیری شده‌اند.

اداره مبارزه با قاچاق هند اشاره کرده که شهروندان افغانستانی در ارسال این محموله به هند نقش داشتند اما تاکنون کسی را در این زمینه بازداشت نکرده است.

افغانستان با تولید حدود 90 درصد هروئین مصرفی جهان، بزرگترین تولیدکننده این ماده مخدر به‌شمار می‌رود.

مقامات طالبان پس از به دست گرفتن قدرت و ورودشان به کابل در اواسط ماه آگست میلادی سال جاری، درباره کشت و قاچاق خشخاش به جامعه جهانی اطمینان دادند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در نخستین نشست خبری خود (17 آگست) گفت که طالبان به جهان اطمینان می‌دهد که کشت و قاچاق خشخاش در افغانستان متوقف شود.

او گفت که با ورود کابل متوجه شدم که جوان‌های زیاد معتادند و بی‌کار هستند. ما تلاش خواهیم کرد که کشت خشخاش را یکبار دیگر مانند بیست سال پیش به صفر برسانیم.

در دوره قبلی حکومت طالبان، به گزارش سازمان ملل، کشت خشخاش در افغانستان در سال 2001، حدود 91 درصد کاهش یافته و در برخی مناطق به صفر رسیده بود.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала