پاکستان می خواهد آموزش سرویس امنیتی افغانستان در دست خود بگیرد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikara پاکستان می خواهد آموزش سرویس امنیتی افغانستان در دست خود بگیرد
 پاکستان می خواهد آموزش سرویس امنیتی افغانستان در دست خود بگیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل گفت که کشورش آماده کمک برای آماده سازی سرویس امنیت افغانستان است؛ اگر چنین درخواستی مطرح شود.

به گزارش اسپوتنیک منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل گفت که کشورش آماده کمک برای آماده سازی سرویس امنیت افغانستان است؛ اگر چنین درخواستی مطرح شود.

دیدار مولوی امیرخان متقی با منصور احمد خان سفیر پاکستان

وی گفت: "ما قطعاً می خواهیم با افغانستان و دولت افغانستان برای آموزش خدمات امنیتی برای تقویت نیروها برای ارائه هرگونه پشتیبانی از کشورهای همسایه همکاری کنیم، اما همه چیز بستگی به دولت افغانستان دارد.

در همین حال احمدخان، گفت که افغانستان یک کشور مستقل است و باید نیازهای خود را تعیین کند، و سپس می تواند از پاکستان یا هر کشور دیگری بخواهد تا به این نیازها کمک کند.

به گفته این دیپلمات، در حال حاضر مقامات افغانستان مشغول ساخت نهادهای قدرت دولتی هستند.

سفیر اضافه کرد که بدیهی است وقتی این فرایند به پایان برسد، نیاز به تعامل وجود خواهد داشت، زیرا برای حفظ صلح و ثبات هر دو کشور ضروری است.

احمدخان خاطرنشان کرد که افغانستان و پاکستان همسایه های بسیار نزدیکی با یک باور و فرهنگ یکسان هستند،  در حالی که طول مرزهای بین دولتها 2.6 هزار کیلومتر است که پتانسیل بالایی برای توسعه همکاری های اقتصادی می باشد.

سفیر پاکستان افزود: "اما در عین حال، ما با تهدیدهای امنیتی و جابجایی گروه ها (تروریستی) در مرز روبرو هستیم. بنابراین، ما با دولت قبلی در تماس نزدیک بودیم و مایل هستیم که همکاری نزدیک خود را با دولت آینده افغانستان در حوزه امنیت و مبارزه با تروریسم ادامه بدهیم."

در اوایل ماه آگست، طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه آگکست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان هایی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی تخلیه شدند. در شب 31 اگست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان بخشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала