فعلاً به رسمیت شناختن طالبان تحت بحث نیست

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اظهار داشت است که فعلاً شناختن دولت جدید کابل تحت بحث قرار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که به رسمیت شناختن دولت جدید طالبان توسط کشورهای (SCO) سازمان همکاری شانگهای مورد بحث قرار ندارد، اما ایجاد فضایی گفت و گو تحت بررسی قرار دارد.

تدابیر نظامی سازمان شانگهای به تهدیدات طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
تدابیر نظامی سازمان شانگهای به تهدیدات طالبان

بختیار حکیموف، نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در سازمان همکاری شانگهای گفت: "واقعیت عینی امروز این است که جنبش طالبان در قدرت است. می خواهیم تماس با کسانی داشته باشیم که فعلا در قدرت اند و هدف ما تامین تماس و دیالوگ جامع، برای مساعدت در حل چالش های بین الافغانی می باشد."

وی افزود: " به طور مثال، به دلایل عینی، امروز درخواست افغانستان برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای تحت بحث قرار ندارد، من فکر می کنم حتی لازم نیست توضیح دهم که چه دلایلی مانع می شوند".

به گفته حکیموف، مالدیو و بحرین برای مشارکت در سازمان همکاری شانگهای درخواست داده اند و واکنش مثبتی از کشورهای عضو این سازمان دریافت کرده اند. وی خاطرنشان کرد، درخواست های برای افزایش وضعیت در سازمان همکاری شانگهای وجود دارد - این ارمنستان و آذربایجان ادعا می کنند. "ما در حال همکاری نزدیک با شرکای خود در مورد این برنامه ها هستیم. حال و هوای درون سازمان همکاری شانگهای بسیار مثبت است. درخواست های آنها همچنین در زمینه آماده سازی اجلاس سالگرد - بیستمین سالروز همکاری شانگهای مورد بررسی قرار گرفت، و من فکر می کنم این مساله در  دوره ریاست بعدی [ازبکستان] بررسی خواهد شد".

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
همکاری سازمان شانگهای در عرصه اقتصاد

"هم ناظرین و هم شرکای گفتگو حضور دارند. قوانین هم وجود دارد که بر اساس آن سازمان همکاری شانگهای می تواند همه کشورهای ذینفع را در فعالیتها در زمینه های خاص - رویدادها، جلسات، شریک کنند. این سازمان نه تنها برای ناظرین، بلکه برای همه علاقمندان باز دارد. این دیپلمات به کسانی که مایل به پیوستن به فعالیت های سازمان همکاری شانگهای هستند، برای استفاده حداکثری از فرصت های موجود، مشارکت حضوری یا آنلاین در رویدادهای که برگزار می شود، سیگنال می دهد.

حکیموف گفت که تسلط بر سازمان همکاری شانگهای پاسخی دقیق به درخواست های کشورهای ذینفع است. "با اعطای وضعیت شریک گفت وگو به مصر، عربستان سعودی و قطر  ما بعد جدیدی داریم – شرق میانه. وظیفه ای که بر عهده

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала