هراس تسلیمی اویغور های افغان به چین

© AP Photo / Ng Han Guanاویغور عمر بیکالی
اویغور عمر بیکالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2021
عضو شوید
نیویارک تایمز: اویغورهای افغان می ترسند که طالبان آنها را به چین اخراج میکند.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه خاطرنشان می کند که در پس زمینه تلاش های طالبان برای جلب حمایت پیکن ، اویغورها در افغانستان با ترس زندگی می کنند و به طور جدی نگران آینده خود در دوران طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) هستند.

تأکید نمایندگان روسیه چین و پاکستان به برقراری تماس با طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
تأکید نمایندگان روسیه چین و پاکستان به برقراری تماس با طالبان

پیشتر مقامات چینی از مقامات افغان خواسته بودند که شبه نظامیان اویغور را که به گفته آنها در افغانستان مخفی شده اند و از اعضای "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" (ETIM ، در روسیه ممنوع هستند، اخراج کنند.

بر اساس گزارش NYT ، فعلاً حدود 2000 اویغور در افغانستان زندگی می کنند که اکثر آنها مهاجران نسل دوم هستند و ارتباط کمی با چین دارند. بسیاری از اویغورها می ترسند که در روابط بین طالبان و پیکن به معامله ای تبدیل شوند و طالبان ممکن است آنها را به عنوان شبه نظامی معرفی کرده و به چین بفرستند.

قابل ذکر است که طالبان اخیراً اعلام کرده است که روابط خود را با ETIM قطع کرده است. سهیل شاهین سخنگوی طالبان در مصاحبه با رسانه های چینی گفت که جنگجویان جنبش اسلامی ترکستان شرقی از کشور اخراج شده اند. با این حال، وی به این سوال که آیا طالبان در صورت درخواست چین از سوی آمادگی تحویل اویغورها را دارند، پاسخ نداد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала