طالبان: اعدام و قطع دست و پا را ممکن در بین مردم دوباره آغاز کنیم

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutطالبان: اعدام و قطع دست و پا را ممکن در بین مردم دوباره آغاز کنیم
طالبان: اعدام و قطع دست و پا را ممکن در بین مردم دوباره آغاز کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2021
عضو شوید
یکی از بنیانگذاران گروه طالبان می گوید، که کابینه طالبان در حال بررسی این موضوع است که مجازات‌ها در بین مردم اجرا شود یا نه. 

قطع کردن دست و پای جوان 18 ساله توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2017
قطع کردن دست و پای جوان 18 ساله توسط طالبان
به گزرش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندینت فارسی، ملا نورالدین ترابی یکی از بنیانگذاران گروه طالبان در گفتگویی با آسوشیتدپرس که پنجشنبه شب منتشر شد، خشم جهانیان از اعدام‌های طالبان در گذشته را بی‌مورد خواند و به دنیا هشدار داد که در امور حاکمان جدید افغانستان دخالت نکند.

طالبان در دوره گذشته حکومت خود گاهی محکومان را در ورزشگاه ها و در حضور مردم اعدام می‌کردند.

ترابی در کابل به آسوشیتدپرس گفت: «همه از ما انتقاد کردند، ولی ما هیچ‌وقت در باره مجازات‌های [جهان غرب] چیزی نگفتیم. کسی به ما نمی‌تواند بگوید قوانین ما چه باید باشد. ما پیرو اسلام هستیم و قوانین‌مان را بر اساس قرآن بنا خواهیم کرد».
ترابی که اکنون در دهه ششم عمر خود است، در زمان حکومت طالبان رئیس وزارت دادگستری و وزارت امر به معروف و نهی از منکر بود. در آن زمان، محکومان به قتل را معمولا به دست خویشان مقتول و با شلیک گلوله به سر در ملاء عام می‌کشتند. برای محکومان به سرقت و راهزنی، قطع دست و پا مرسوم بود.

محاکمه‌ها پشت درهای بسته انجام می‌شد و آیین دادرسی بر اساس شرع بود.

ترابی گفت، که این بار قضات – از جمله قضات زن – به پرونده‌ها رسیدگی خواهند کرد، اما شالوده قوانین افغانستان، احکام قرآن خواهد بود. او گفت همان مجازات‌ها از سر گرفته خواهد شد.

به گفته ترابی «قطع دست برای امنیت بسیار لازم است» و تاثیر بازدارنده دارد. او افزود که کابینه طالبان در حال بررسی این موضوع است که مجازات‌ها در ملاء عام اجرا شود یا نه».

در حکومت جدید طالبان، ترابی مسئول زندان‌ها است. او از جمله رهبران طالبان و اعضای کابینه آن است که در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند.

ترابی که این بار حاضر شده بود با یک خبرنگار زن صحبت کند گفت: «ما نسبت به گذشته عوض شده‌ایم.» به گفته او، طالبان اکنون تلویزیون، تلفن همراه، عکاسی و فیلم‌برداری را مجاز می‌داند زیرا «برای مردم لازم است و در این مورد جدی هستیم. حالا به جای صد نفر، می‌توانیم با میلیون‌ها نفر ارتباط داشته باشیم».

او افزود، که اگر مجازات‌های اسلامی در ملاء عام اجرا شود، مردم اجازه خواهند داشت از آن عکس یا فیلم بگیرند تا «اثر بازدارنده‌اش» همه جا منتشر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала