ثبت نخستین مورد کرونا در یک حیوان خانگی در آمریکا

© AFP 2023 / Peter Parksراسو و موش خرما
راسو و موش خرما - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2021
عضو شوید
 در ایالات متحده آمریکا از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در "راسوی" خانگی در ایالت فلوریدا خبر داده اند.

 به گزارش اسپوتنیک وب سایت وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، دولت آمریکا اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور را در یک راسوی خانگی در ایالت فلوریدا گزارش داد.

Летучая мышь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
افشای قصد دانشمندان ووهان برای آلوده ساختن خفاش به ویروس کرونا قبل از آغاز پاندمی

در بیانیه‌ی سرویس بازرسی بهداشت حیواات و گیاهان NVSL این نهاد آمده است:"آزمایشگاههای خدمات دامپزشکی ملی USDA امروز از ثبت نخستین مورد SARS-CoV-2  را در راسوی خانگی تأیید می‌کتد.

گزارش شده است که این حیوان علائم بیماری از قبیل سرفه و عطسه را نشان داد. کارشناسان نمونه های بیولوژیکی برای آزمایش را  از یک راسوی خانگی که ظاهراً مبتلا به ویروس کرونا بود  ، گرفتند و وجود این ویروس را در بدن وی تأیید کردند. گفته می‌شود که احتمال دارد که این حیوان از انسان به ویروس COVID-19 مبتلا شده است.

این در حالی است که پیش از این باغ‌وحش شهر آتلانتا در آمریکا اعلام کرد که شماری از گوریل‌هایی که در این محل نگهداری می‌شوند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بنا به اعلام مسئولان باغ‌وخش آتلانتا از این گوریل‌ها پس از مشاهده علائم ابتلا به بیماری « COVID-19 » تست کرونا گرفته شد. نتیجه تست اولیه این حیوانات مثبت بوده و از آنها تست دوم نیز گرفته شده است.

در بیانیه باغ‌وحش آتلانتا آمده است که هر 20 گوریل این باغ‌وحش مورد آزمایش ابتلا به کرونا قرار گرفتند. مقامات باغ‌وحش می‌گویند که تعدادی از گوریل‌های مبتلا که احتمال داشت به نوع حاد بیماری « COVID-19 » مبتلا شوند با تزریق پادتن تحت درمان قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала