طالبان از جامعه جهانی 20 ماه فرصت خواست

© @https://twitter.comطالبان از جامعه جهانی 20 ماه وقت خواست
طالبان از جامعه جهانی 20 ماه وقت خواست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2021
عضو شوید
 سرپرست وزارت اقتصاد طالبان از جامعه جهانی می‌خواهد که قبل از هرگونه قضاوت در باره کارکرد های این گروه به آنها 20 ماه فرصت بدهد.

 به گزارش اسپوتنیک، قاری دین محمد حنیف، وزیر اقتصاد در دولت موقت طالبان (گروه ممنوع در روسیه) گفت که جامعه بین المللی باید 20 ماه قبل از قضاوت در مورد حکومت طالبان به ما فرصت بدهد.

انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، به نقل از حنیف در صفحه توئیتر خود گفت: "بگذارید جهان به ما 20 ماه فرصت بدهد و سپس قضاوت کند که آیا ما موفق شده ایم یا نه."

به گفته وی ، طالبان برخلاف دولت قبلی از جهان تقاضای کمک نمی کنند.

وی گفت که جامعه بین المللی به مدت 20 سال به دولت قبلی افغانستان کمک کرده است. ما نمی‌خواهیم که جهان به ما کمک کند کند، می می‌خواهیم قبل از قضاوت در باره ما، جهان به ما فرصت دهد.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که طالبان در 24 اسد بر افغانستان مسلط شدند. پس از آن این گروه در تاریخ 16 سنبله کابینه‌ی سرپرست خود را اعلام کرد. براساس فهرست اعضای کابینه‌ی طالبان، محمدحسن آخوند به‌عنوان رییس‌الوزرا و ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی به‌حیث معاونان او تعیین شده‌اند.

در کابینه‌ی طالبان هیچ زنی حضور ندارد و وزارت زنان نیز حذف شده است. همین طور تمامی اعضای کابینه‌ی طالبان عضو این گروه اند و به جز چند نفر انگشت‌شمار، دیگر از هیچ قومی در آن حضور ندارد.

هنوز هیچ کشوری حکومت طالبان را به‌رسمیت نشناخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала