Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چلسی – من سیتی؛ نبرد داغ هفته ششم زیر آفتاب لندن

© AP Photo / Andy Rainپولیشیچ بازیکن چلسی Manchester City's Rodrigo, left, challenges Chelsea's Christian Pulisic during the English Premier League soccer match between Chelsea and Manchester City at Stamford Bridge, London, England, Sunday, Jan. 3, 2021.
پولیشیچ بازیکن چلسی Manchester City's Rodrigo, left, challenges Chelsea's Christian Pulisic during the English Premier League soccer match between Chelsea and Manchester City at Stamford Bridge, London, England, Sunday, Jan. 3, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2021
عضو شوید
در حساس ترین مسابقه از رقابت های هفته ششم لیگ برتر فوتبال انگلستان، بعد از ظهر امروز دو تیم مدعی و متمول چلسی و منچسترسیتی به میزبانی آبی پوشان لندنی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش اسپوتنیک، مسابقات هفته ششم از رقابت های فوتبال لیگ برتر انگلستان امروز بعد از ظهر آغاز خواهد شد و در حساس ترین دیدار این هفته از مسابقات، از ساعت 04:00 شاگردان توماس توخل آلمانی در تیم چلسی و شاگردان پپ گواردیولای اسپانیایی در تیم منچسترسیتی در استادیوم استمفورد بریج شهر لندن رو در روی یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

آخرین رویارویی این دو تیم سرحال و آماده این روزهای انگلیس و اروپا، یادآور خاطرات شیرین برای آبی پوشان لندنی و خاطرات تلخ برای آبی پوشان منچستری در مسابقه بزرگ و تاریخی دو تیم در فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا یا همان چمپیونزلیگ اروپاست که در پایان آن فینال، این بازیکنان چلسی و شاگردان توماس توخل بودند که موفق شدند با تک گل کای هاورتز، وینگر آلمانی خود، با نتیجه یک بر صفر از سد بازیکنان منچسترسیتی و شاگردان پپ گواردیولا عبور کنند و جام معروف لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرند.

حالا و در فاصله چیزی کمتر از چهار ماه، این دو تیم انگلیسی مجددا و این بار در چهارچوب رقابت های هفته ششم لیگ برتر فوتبال جزیره باید به مقابله با یکدیگر بروند.

این در شرایطی است که در حال حاضر چلسی با امتیاز مشابه با لیورپول و منچستریونایتد، صدرنشین جدول رده بندی لیگ برتر جزیره است و از پنج مسابقه قبلی خود، چهار پیروزی و یک تساوی کسب کرده و با سیزده امتیاز در رتبه نخست جدول جای گرفته است.

در طرف مقابل، منچسترسیتی نیز از پنج مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر انگلیس، صاحب سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست شده و بعد از تیم های چلسی، لیورپول، منچستریونایتد و البته برایتون که با عملکردی درخشان، از پنج بازی اول خود چهار برد به دست آورده و با دوازده امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده، سیتیزن ها با کسب 10 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته اند.

​آبی های لندنی پیش از مصاف امروز خود با بازیکنان منچسترسیتی، در مرحله سوم جام اتحادیه باشگاه‌ های انگلیس برابر استون ویلا به سختی و در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و به دور بعدی این رقابت ها گام نهادند.

شاگردان توماس توخل در تیم چلسی در دیداری سخت و دشوار از سد استون ویلا گذشتند. آن ها برای پیروزی در این دیدار، بسیار تلاش کرده و سرانجام در دقیقه پنجاه و چهارم به گل رسیدند اما شادمانی آنان فقط يازده دقیقه دوام داشت زیرا دروازه‌ شان گشوده و بازی به تساوی کشیده شد. توخل که همه چیز را از دست رفته می دید، بازیکنانش را به طراحی حملات بیشتر و رسیدن به گل تشویق کرد اما برنامه آن ها برای رسیدن به گل و عبور از حریف سختکوش، امکان پذیر نشد تا این که ضربات پنالتی آغاز شد و توانستند با نتیجه چهار بر سه رقیب خود را مغلوب و راهی مرحله چهارم جام اتحادیه شوند.

کپا آریزابالاگا، دروازه بان چلسی در این مسابقه یکی از ضربات پنالتی بازیکنان استون ویلا را گرفت و دیگر ضربه پنالتی استون ویلا با برخورد به دیرک افقی دروازه گل نشد و ضربه یکی از بازیکنان چلسی هم گل نشد.

دو تیم انگلیسی منچسترسیتی از شهر منچستر و چلسی از پایتخت انگلستان یعنی لندن در سال های اخیر همواره پای ثابت قهرمانی در جام داخلی فوتبال جزیره و همچنین جام های بین المللی در قاره سرسبز اروپا بوده اند.

منچسترسیتی با مربیانی همچون مانوئل پلگرینی، روبرتو مانچینی و پپ گواردیولا و چلسی نیز با ژوزه مورینیو، گاس هیدینگ، آنتونیو کونته و سایر مربیان سرشناس و کاربلد و البته دلارهای نفتی مالکان اماراتی و روس خود توانسته اند افتخارات زیادی را در سال های اخیر کسب کنند.

​برای مسابقه امروز دو تیم، چلسی دو غایب به نام های کریستین پولیسیچ و میسون مونت خواهد داشت؛ اما ادوارد مندی، دروازه بان آبی های لندن به این بازی رسیده است.

در سمت مقابل، گوارديولا هم تعدادی بازیکن مصدوم داشته اما این مربی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار، از بازگشت این مصدومان به تمرینات تیمش خبر داد؛ ولی تصمیم گیری برای حضور احتمالی آن ها در بازی برابر چلسی را به آخرین لحظات باقی مانده تا سوت آغاز این مسابقه محول کرد. بنابراین امکان حضور بازیکنان مصدوم سیتیزن ها در این بازی وجود خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала