اعلام نتایج اولیه انتخابات در آلمان/ حزب رقیب مرکل پیشتاز است

© REUTERS / Michael DalderМужчина опускает бюллетень в урну во время голосования на региональных выборах в Германии
Мужчина опускает бюллетень в урну во время голосования на региональных выборах в Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
 نتایج اولیه خبر از پیشتازی حزب چپ میانه سوسیال دموکرات با اختلاف بسیار اندک از رقبای محافظه‌کار می‌دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازشبکه تلویزیونی ARD نتایج شمارش اطلاعات از 299 حوزه انتخاباتی حاکی است که حزب سوسیال دموکرات (SPD) ) آلمان در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب 25.7 درصد آرا برنده شد.

حزب حاکم اتحاد دموکرات مسیحی، با از دست دادن بیش از 6 درصد نسبت به انتخابات سال 2017 و 24.5رصد آراء، در جایگاه دوم قرار دارد.

اولاف شولتز و آرمین لاشت، رهبران هر دو حزب پیشتاز انتخابات برای تشکیل دولت ائتلافی آینده ابراز آمادگی کرده اند. هر دو حزب از تصمیم خود برای تعیین تکلیف کابینه آینده تا قبل از تعطیلات کریسمس خبر داده اند.

انگلا مرکل هنگام تماشای یک مسابقه فوتبال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
زندگی سیاسی آنگلا مرکل به روایت تصویر

پس از دو جریان سیاسی عمده میانه رو، حزب سبزها، با کسب بیش از 14 درصد آرا، در مکان سوم قرار دارد. با وجود افزایش آرای سبزها، آنالنا بائربوک، کاندیدای این حزب برای مقام صدر اعظمی، شکست در دستیابی به اهداف انتخاباتی را تائید کرد. پ

سبزها با توجه به پررنگ‌تر و ملموس‌تر شدن بحران‌های اقلیمی، امیدوار بودند با اقبال نسل جوان، به یکی از دو حزب اول انتخابات پارلمانی بدل شوند. با این حال، اکولوژیست‌ها که از سال ۲۰۰۵ از دولت کنار گذاشته شده اند، امسال به یکی از اجزای ثابت هر ائتلافی تبدیل خواهند شد.

حزب لیبرال دموکرات با کسب دست‌کم بیش از 11 درصد آراء چهارمین نیروی سیاسی عمده در بوندستاگ خواهد بود. هم سوسیال دموکرات‌ها و هم دموکرات مسیحی‌ها، احتمال ائتلاف با این حزب و سبزها را برای تشکیل دولت ائتلافی آینده مطرح کرده اند.

نتایج این انتخابات مشخص خواهد کرد چه کسی جانشین آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهد شد که در 16 سال گذشته قدرت را در اختیار داشته است.

با این حال براساس نتایج پیش‌بینی شده، سوسیال دموکرات‌های آلمان با اختلاف اندکی در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه به پیروزی دست یافتند و ادعا کردند "حکم آشکاری" برای رهبری یک دولت برای اولین بار از سال 2005 و پایان دادن به 16 سال حاکمیت محافظه‌کاران تحت رهبری آنگلا مرکل به دست آوردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала