طالبان بی‌ احترامی به پرچم پاکستان در تورخم را «حادثه ناگوار» خواند

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
 ذبیح‌الله مجاهد؛ معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان، پایین کشیدن پرچم پاکستان از موتر حامل کمک‌های بشردوستانه این کشور در مرز تورخم را «حادثه ناگوار» توصیف کرده‌است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، چند روز پیش شماری از افراد طالبان در بندر تورخم پرچم پاکستان را از یک موتر حامل کمک‌های بشری این کشور به افغانستان پایین کشیدند و ویدیوی آن در رسانه‌های اجتماعی بازتاب گسترده یافت.

آقای مجاهد روز یکشنبه، چهارم میزان در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی پاکستان به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که کسانی که روابط دو کشور را خراب کند، با اقدام طالبان روبه‌رو خواهد شد.

  پاکستان: پس از قدرت گیری طالبان ثبات نسبی در افغانستان حاکم شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
  پاکستان: پس از قدرت گیری طالبان ثبات نسبی در افغانستان حاکم شده است

وی در این مصاحبه همچنین به اقدامات هند در جامو و کشمیر تحت اداره این کشور واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن «نقض حقوق بشر از سوی هند» در جامو و کشمیر به حمایت سیاسی دولت طالبان از «مسلمانان مظلوم» در نقاط مختلف جهان تاکید کرده‌است.

مجاهد افزوده‌است: «دولت افغانستان به حمایت دیپلماتیک و سیاسی از مسلمانان مظلوم در نقاط مختلف جهان ادامه خواهد داد.»

سخنگوی طالبان در این مصاحبه از موضع پاکستان در قبال دولت آنان در مجامع بین‌المللی سپاسگزاری کرده‌است. پیشتر عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان و وزیر خارجه آن کشور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک خواستار به رسمیت شناختن دولت طالبان طبق یک نقشه و حمایت جهان از دولت این گروه شده بودند.

ذبیح الله مجاهد گفته است که افغانستان خواهان روابط سیاسی خوب و تقویت روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای جهان است و از همسایه‌ها انتظار دارد که پیشتر از دیگر کشورها به حمایت از افغانستان اقدام کنند.

او گفته که شماری از کشورهای منطقه و همسایه از جمله قطر، ازبیکستان و روسیه در سازمان ملل به نفع دولت طالبان صحبت کرده‌اند.

این مقام طالبان با اشاره به درگیری‌های پنجشیر جنگ در افغانستان را تمام شده عنوان کرد و تصریح کرد که طالبان علیه هر گروهی که در برابر دولت مبارزه کند، اقدام خواهد کرد.

او روابط افغانستان و پاکستان را خوب خوانده و گفته است که اگر دولت آنان دعوت‌نامه‌ای از سوی پاکستان برای سفر رسمی دریافت کند، به آن توجه خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала