ازسرگیری تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در مورد منشاء کرونا

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تحقیقات خود در خصوص پیدا نمودن منشاء ویروس کرونا را دوباره آغاز می‌کند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازThe Wall Street Journal سازمان  بهداشت جهانی (WHO) ) اعلام کرده که یک تیم مشورتی علمی در مورد منشأ عوامل بیماری زای جدید تشکیل می دهد تا تحقیقات خود را در مورد منشاء ویروس کرونا از سر بگیرد.

این تیم متشکل از 20 متخصص ایمنی آزمایشگاهی و ایمنی زیستی، متخصصان ژنتیک و متخصصان بیماری های حیوانات خواهد بود. وظایف آنها شامل یافتن شواهد جدید در چین و سایر کشورها خواهد بود. دانشمندان همچنین باید تعیین کنند که آیا COVID-19 در آزمایشگاه ایجاد شده است یا خیر

علاوه بر این، در آینده ، گروه مشاوره علمی به سازمان بهداشت جهانی کمک می کند تا فعالیتهای انسانی را که خطر ابتلا به بیماریهای جدید را افزایش می دهد ، شناسایی کند.

در حالی که تاکنون بیش از چهار میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بخش مهمی از اقتصاد جهانی متاثر از شیوع این ویروس شده، فشارها بر چین درباره منشاء این ویروس افزایش یافته است.

احتمال تایید واکسن «اسپوتنیک وی» در اتحادیه اروپا در اوایل ماه مارس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
آیا واکسیناسیون مجدد جمعی ضد ویروس کرونا بیهوده است؟

سازمان بهداشت جهانی از همه کشورهای جهان خواست «همه اطلاعات خود درباره ویروس» کرونا را منتشر کند. همچنین این سازمان به ویژه از چین خواست اجازه دهد دومین مرحله تحقیقات برای انجام مطالعات بیشتر در این باره در این کشور و بازرسی از آزمایشگاه ووهان انجام شود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کشف منشأ ویروس کرونا برای جلوگیری از شیوع آتی این بیماری «بسیار مهم و حیاتی» است.

اواخر سال 2019 میلادی بود که برای اولین بار شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در شهر ووهان چین رسما اعلام شد.

پیشتر تیمی از متخصصان و دانشمندان سازمان بهداشت جهانی در ماه جنوری گذشته از شهر ووهان با هدف شناسایی منشاء کرونا بازدید کردند. گزارش این سفر در ماه مارچ منتشر شد اما هیچ نتیجه‌گیری قطعی را در پی نداشت.

در این گزارش آمده بود که ابتلا از حیوانات به انسان- احتمالاً خفاش- محتمل‌ترین راه انتقال کرونا بوده است و احتمال نشت ویروس از یک آزمایشگاه «بسیار ضعیف است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала