قدیمی‌ترین ردپای انسان در آمریکا کشف شد + تصاویر

© Sputnik / Alexandr KryazhevHomosapinas
Homosapinas - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
 تیمی از دانشمندان در پی یک تحقیق قدیمی‌ترین ردپای انسان در آمریکا را کشف کردند که متعلق 21 - 23 هزار سال پیش است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ردپاهای فسیل‌شده‌ای را در یک پارک ملی نیومکزیکو کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد انسان‌های اولیه از حدود 21 الی 23 هزار سال پیش در قاره آمریکای شمالی حاضر بوده‌اند.

این ردپاها در بستر خشک دریاچه‌ای در پارک ملی «وایت سندز» در ایالت نیومکزیکو پیدا شده است.

دانشمندان در مرکز زمین‌شناسی ایالات متحده با تجزیه و تحلیل دانه‌های خاک رس موجود در ردپاها سن تقریبی آن‌ها را 22 هزار و 800 تا 21 هزار و 130 سال پیش تخمین زده‌اند.

این ردپاها پیشتر برای نخستین بار توسط دیوید بوستوس، مدیر پروژه منابع طبیعی پارک ملی، در سال 2009 کشف شده بود. در طول سال‌های بعد تعداد بیشتری از این ردپاها در این ناحیه پیدا شد.

وی در این باره گفت: «ما می‌دانستیم که این‌ ردپاها قدیمی هستند، اما راهی برای تعیین تاریخ دقیق آن‌ها نداشتیم تا اینکه تعدادی ردپا را با دانه‌‌هایی از خاک رس در میان آنان کشف کردیم.»

از آن‌جا که ردپاها بسیار شکننده بودند محققان به سرعت دست به کار شدند و جمع‌آوری نمونه‌ها را آغاز کردند. محققان بر اساس اندازه‌ ردپاهای به جا مانده معقتقدند حداقل تعدادی از آن‌ها متعلق به کودکان و نوجوانانی است که در زمان آخرین عصر یخبندان زندگی می‌کرده‌اند.

پژوهشگران می‌گویند رد پای فسیلی به نسبت استخوان‌ها شواهد مستقیم‌تر و غیرقابل‌انکارتری نشان می‌دهند که زمان و مکانی دقیق را در اختیار می‌گذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала