لباس مجهز با "میکروچیپ های ردیابی" برای دانش‌آموزان چین

© AFP 2023 / WANG ZHAOلباس مجهز با "میکروچیپ های ردیابی" برای دانش‌آموزان چین
لباس مجهز با میکروچیپ های ردیابی برای دانش‌آموزان چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
یکی از مکاتب چین به گونه آزمایشی پوشیدن لباس های هوشمند مجهز با "میکروچیپ های ردیابی" را برای دانش آموزان ارائه نموده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از France Info در یکی از مکاتب ابتدایی در ژوهای چین ، دانش آموزان ملزم به پوشیدن  یونیفرم های هوشمندمجهز به میکروچیپ شدند.

این لباس ها به دلیل وجود میکروچیپ بسیار کوچک در بافت پارچه ها، مکان دانش اموزان را ردیابی کرده و به مسئولین مدرسه  و والدین آنها اطلاع می دهد.

Hotel guides pose for pictures at the Tiananmen Square during the opening session of the National People's Congress (NPC) outside the Great Hall of the People in Beijing, China, March 5, 2017. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2018
مکتب اخلاقی در چین: مرد آسمان و زن زمین است

یک لباس دیجیتالی عجیب به معلمان و والدین اجازه می دهد تا حرکت کودکان را ردیابی کرده و دقیقاً بدانند که دانش آموز چقدر وقت خود را در کافه تریا یا توالت صرف کرده است. اگر کودک در منطقه ای ناامن باشد ، سیستم سیگنالی را به تلفن همراه بزرگسالان ارسال می کند.

چنانچه دانش آموزی بدون اجازه از مدرسه خارج شود این لباس، هوشمندانه هشدار داده و مسئولین مدرسه را مطلع می کند.

این نو آوری انتقاد های را نیز به همراه داشت. برخی از والدین این سیستم را به ردیابی مجرمان با استفاده از دستبندهای الکترونیکی تشبیه کردند.

این اولین بار نیست که چین درصدد کنترل و نظارت بر دانش آموزان برمی آید. پیشتر که مدرسه ای در چین دوربین هایی برای سنجیدن حضور دانش آموزان در کلاس نصب کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала