نتایج اولیه انتخابات آلمان بایدن را غافلگیر کرد

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
 نتایج انتخابات آلمان و پیشتازی حزب سوسیال دموکرات بایدن را متعجب و غافلگیر ساخت.

  به گزارش اسپوتنیک، پیروزی حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات آلمان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را غافلگیر کرد.

بایدن آخر هفته را در محل اقامت خود در کمپ دیوید، مریلند گذراند. وقتی به کاخ سفید بازگشت، در گفتگو با خبرنگاران اعتراف کرد که نتایج رای گیری در آلمان را ندیده است.

رهبر آمریکا به محض اطلاع از نتایج اولیه رقابت های انتخاباتی در آلمان در واکنش به این نتایج به خبرنگاران در اشاره به حزب سوسیال دموکرات گفت:«عجب!آنها قوی هستند».

Мужчина опускает бюллетень в урну во время голосования на региональных выборах в Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
اعلام نتایج اولیه انتخابات در آلمان/ حزب رقیب مرکل پیشتاز است

نتایج اولیه انتخابات آلمان نشان می‌دهد که سوسیال دموکرات‌ها با اختلاف حدود دو درصدی پیروز انتخابات پارلمانی این کشور هستند.

شکست تاریخی اتحادیه احزاب مسیحی (حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) و پیروزی حزب سوسیال دموکرات در انتخابات پارلمانی آلمان قطعی است. آرای حزب چپ‌های آلمان نیز بر اساس شمارش موقت آرا به زیر مرز پنج درصد سقوط کرده است.

حزب سوسیال دموکرات که برنده انتخابات پارلمانی روز یک شنبه در آلمان است. برای اولین بار طی 16 سال گذشته می‌توانند رهبری تشکیل دولت برلین را برعهده بگیرند و به حاکمیت «آنگلا مرکل» و محافظه کارها بر دولت این کشور پایان دهند.

براساس نتایج نظرسنجی های که شبکه ZDF آلمان انجام داده است، حزب چپ میانه سوسیال دموکرات در مسیر به دست آوردن 26 درصد آرا که کمی بیشتر از حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی که مورد حمایت مرکل قرار دارد، است. براساس این نظرسنجی، احزاب اتحاد مسیحی 24.5 درصد آرا به دست آورده‌اند.

با این حال برخی گزارش ها می‌گوید که هر دو حزب مدعی هستند که می‌توانند رهبری تشکیل دولت ائتلافی را در اختیار بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала